"היינו עניים"

הסלבים שגדלו ברחובות שכונת בורו פארק

לא רבים יודעים, אבל ברחובותיה המיתולוגיים של שכונת בורו פארק, גדלו מפורסמים רבים בשנות החמישים, עוד טרם הפכה השכונה למעוז החרדי של ארצות הברית (ברנז'ה, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
חסידים בבורו פארק (צילום: shutterstock)

שכונת בורו פארק בברוקלין של שנות החמישים, היתה שונה לגמרי מכפי שהיא נראית היום - המעוז החרדי של ארצות הברית. בכתבה של ה'ניו יורק פוסט' מספרים ילידי השכונה על הימים ההם.

ברחוב 48, בין השדרות 15 ו-16, אזור שנחשב היום למעוז חסידות באבוב, גדלו כמה וכמה מפורסמים בשנות ה-50. ביניהם ניתן למנות את עורך הדין, המשפטן והסופר היהודי אלן דרשוביץ, הקומיקאי הנודע ג'קי מאסון ואף את שחקן הבייסבול סנדי קופאקס.

"הוריי הצליחו בקושי לגרד את 6,000 הדולרים עבור המשכנתא", משחזר דרשוביץ בן ה-79. לדבריו, בדירה אחת ברחוב 48 התגוררה משפחתו, כולל דודים ודודות. "כולנו היינו עניים, אבל היית מתקדם בדרגות אם היה לך חוש הומור. זה היה כמו כסף אצלנו בשכונה".

אלן דרשוביץ (צילום מסך מתוך פייסבוק)

מי שגר בסמוך, ברחוב 49, הוא השחקן המפורסם אליוט גולד, שידוע בתפקיד שמילא בסדרה 'חברים'. "לא ישנתי בחדר בילדותי בבורו פארק", מספר גולד. לדבריו, "גרנו בקומה שנייה בבית ששכרנו. בין הסלון לחדר השינה של הורי היתה גומחה שבה ישנתי". למרות העוני והתנאים הקשים, מוסיף גולד: "זה היה מעולה. היו לי כמה שנים טובות שם".

כאמור, רחוב 48 בבורו פארק מכונה היום 'רחוב באבוב', על שם מרכזי החסידות הממוקמים בו. הכינוי הוצמד לרחוב בשנות ה-90, אך בשנים קודמות היה נדיר למצוא יהודים חסידים באזור. "בזמני, בשנות ה-50, היתה ברחוב רק משפחה חסידית אחת, שבניה לבשו גרביים לבנות", נזכר דרשוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר