ביקורת מסים

אירחה 11 משפחות בצימר וטענה: "אני דיסלקטית"

בביקורת שערכו בימים האחרונים אנשי רשות המסים, בצימרים המושכרים בתקופת החופש באזור עכו, עלו שלל תירוצים על אי דיווח הכנסות כחוק - אחד יותר "מוצלח" מרעהו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/FLASH90)

מבצע ביקורת של מס הכנסה שערכו אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, בעכו ובסביבה, ב-132 צימרים ובתי הארחה כפריים, העלה כי כ-13 אחוז מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בעלי הצימרים נתגלו כמתרצי תירוצים "מוצלחים" במיוחד. כך לדוגמה, בצימר במצפה מנות נמצא כי הרישום האחרון בספרי העסק היה ב-5.7, אך לעומת זאת בספר האורחים נרשם כי מאז התארחו במקום 11 משפחות, ששילמו בעבור האירוח סך של 47,400 שקל, שלא תועדו כלל, כשבעלת הצימר טוענת: "אני דיסלקטית, כתב היד שלי נורא ואיום. אני רושמת ביומן האורחים, ולפני המע"מ אני רושמת הכל מסודר".

במקרה אחר, מבדיקת יומן אורחים של צימרים במושב גורן נמצא, כי בסוף השבוע התארחו שתי משפחות ששילמו בעבור האירוח 7,000 שקל במזומן, שלא נרשמו בספרי העסק של הצימר. ה"הסבר" של בעלת הצימר היה: "האורחים הגיעו ביום חמישי ושילמו במזומן. אמרתי לבעלי שנוציא להם ביום ראשון חשבוניות, ובינתיים אתם הגעתם...".

כמו כן, מבדיקת חוות דעת של לקוחות שביקרו והתארחו בצימר בכפר ורדים, וכן מתצפיות מוקדמות שנערכו במקום, נמצא כי הועלמו לכאורה הכנסות בסך של 13,450 שקל. בעל הצימר טען להגנתו: "פחדתי לעבור את הסכומים של עוסק פטור, ולכן לא רשמתי את הלקוחות האלה".

בספר הזמנות של צימרים ממושב חוסן נמצא פתק קטן ובו פרטי אירוח של זוג עם שלושת ילדיהם, שהתארחו בצימרים ושילמו 1,700 שקל בעבור שהותם. בעלת הצימר הסבירה שההכנסות הללו לא הופיעו בספרי העסק, כי "אני לא יודעת לכתוב ומחכה לבן שלי שיגיע וירשום".

בעלת צימר במושב אבן מנחם טענה כי היא רושמת הכנסות רק אחרי מנוחת הצהרים, אך מבדיקה שנעשתה בצימר שלה ומתשאול של האורחים שנפשו בו, הסתבר שהם שילמו 1,300 שקל במזומן, שלא הופיעו בספרי העסק.

בעלי צימר אחרים מהמושב הסבירו כי הם לא רשמו הכנסות בסך 1,500 שקל אותם שילמה לקוחה, שהתארחה בצימר למסיבת יום הולדתה, כי... "אנחנו רק בני אדם! יתכן שבעלי קיבל את הכסף ושכח לרשום...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר