נגד הרב קוק

'דגל התורה' וש"ס מתאחדות עם 'הפלג'

למרות רצונו של הרב דב קוק להקים בטבריה רשימה מאוחדת עם כלל הסיעות החרדיות, 'דגל התורה' וש"ס הלכו על מהלך מפתיע והתאחדו דווקא עם 'הפלג הירושלמי' וירוצו ברשימה אחת (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דרעי וגפני. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הבחירות בעיר טבריה גורמות לסערה פנים חרדית: בעוד המקובל הגאון רבי דב קוק ניסה להוביל מהלך של אחדות, לפיו יתמודדו המפלגות החרדיות ברשימה מאוחדת, הרי שכעת נראה כי המהלך לא יצלח והאחדות תתפוגג.

הרב קוק מצדו, שאף להביא לחבירה של ש"ס, דגל התורה, מפלגת יחד ונציג מטעמו ברשימה משותפת. אלא שבעוד הוא דרש את המקומות הראשונים ברשימה בש"ס התעקשו אף הם להוביל עם מקום ראשון ברשימה החדשה.

המהלך החל בחתימה משותפת של הרב דב קוק והרב אברהם דב אוירבך על הליכה ברשימה מאוחדת. אלא שהרב אוירבך חזר בו והציב את הנציג מטעמו פנחס וקנין ברשימת ש"ס בראשה עומד אליהו זיגדון.

אלא שבסביבת הרב קוק זועמים וטוענים כי ש"ס חזקה היום בזכות תמיכת הרב במפלגה לאורך כל הדרך. לדברי אחד המקורבים: "הרב קוק פגוע מאוד מהבגידה של ש"ס והתעקשותם על המקומות הראשונים ברשימה".

הרב קוק מצדו העמיד את העסקן אבישי כהן לעמוד בראש הרשימה המאוחדת. בינתיים בש"ס צירפו לרשימתם את 'דגל התורה' ואת נציגו של הרב אוירבך פנחס וקנין.

במענה לשאלת 'כיכר השבת', "כיצד חוברת המפלגה הליטאית 'דגל התורה' לאנשי "הפלג" בראשותו של הרב אוירבך?". השיבו בתנועה, כי הייתה כוונה לשבץ איש מוצהר מטעם "הפלג" ברשימה, אך כעת מדובר בנציג של הרב אוירבך שאינו מזוהה עם אנשי "הפלג" – פנחס וקנין.

הערב (ראשון) אמורים להיפגש נציגים מטעם ש"ס ודגל התורה עם המקובל רבי דב קוק. במהלך הפגישה ינסו להגיע להבנות, עד אז נראה כי הציבור החרדי יתמודד בבחירות בשני ראשים. רשימה בראשות הרב דב קוק ומפלגת יחד ורשימה נוספת המאגדת בתוכה את דגל התורה ש"ס ו"הפלג".

יצוין כי מפלגת 'יחד' בעיר טבריה קיבלה כ-700 קולות בבחירות הארציות בדומה לקולות אותם קיבלו ביהדות התורה. לעומת זאת בש"ס קיבלו למעלה מ-3,000 קול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר