חשיפת "כיכר השבת"

הנופשים החרדים נפגעו: "ילדינו מלכלכים? זו אנטישמיות"

מכתבו של בכיר עיירת הקיט היוקרתית שבשווייץ, שנחשף ב'כיכר השבת', בו הוא מפרט שורת תלונות קשות נגד הנופשים החרדים במקום, עורר את כעסם של ראשי הקהילה היהודית והנופשים (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נופשים בשווייץ. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: א בליק)

חשיפת "כיכר השבת": אחרי ההודעה ששיגר ראש המנהל התיירותי של דאבוס, בה הוא הטיח האשמות במשפחות החרדיות שנופשות שם בתקופה זו, מגיעה היום (ראשון) תגובת היהודים המקומיים.

• לכלוך ועיגול פינות; טענות: "באים לדאבוס ועושים חילול ה''

כזכור, רדו ברנסקי, האיש שאחראי בפועל על אתרי התיירות בעיירת הקיט היוקרתית שבשווייץ, טען בין היתר כי המשפחות החרדיות משאירות במקום לכלוך דוגמת טיטולים משומשים, ואף '"משתלטות" על אזורי הנופש.

האשמותיו אלו, שהופצו בבתי מלון, מרכזי אירוח ובתי כנסת באזור, עוררו הדים רבים, כאשר לא מעט יהודים טענו כי מה שבאמת עומד מאחוריהן אלו אנטישמיות ושנאת זרים בלבד.

היום כאמור מגיבים לכך בארגון 'הפדרציות היהודיות', ואומרים כי אין המדובר באנטישמיות אלא בבקשה ואזהרה לציבור האורחים שמגיעים מחוץ לשווייץ להקפיד על כללי ההתנהגות והנימוס החלים במקום.

"לא יתכן שאנשים מחוץ למדינה יבואו להתארח וישאירו אחריהם לכלוך ובלגן, וכאשר באים אליהם בטענות הם משיבים כי מדובר באנטישמיות", מבהירים בארגון. "יש כללי התנהגות בסיסיים, ועל כולם חלה החובה לעמוד בהם".

מכתבו של ראש משרד התיירות בדאבוס (צילום מסך: מתוך קבוצת 'חו"ל מהודר')

דברים דומים השמיע בסוף השבוע האחרון בראיון למגזין 'משפחה', רפי מוסבכר - מי שנחשב לאבא של דאבוס היהודית. לדבריו, היתה זו הפתעה בלתי נעימה לקבל את המכתב המדובר, אולם זו אינה אנטישמיות מכוונת מלכתחילה.

"אני תרגמתי אותו לאידיש ולעברית", הוא הוסיף, "כדי שכולם יבינו במה מדובר". מוסבכר מציין שלמכתב יש שני צדדים: מחד יש בו קריאת השכמה להקפיד על הכללים ולא לגרום לחילול השם, ומאידך כן יש בו ניחוח מעט אנטישמי "למרות שלא זו היתה הכוונה. גם מנוסח המכתב רואים שלא היתה כוונה לפגוע אלא רצון לתקן".

"בסך הכל ראש העיר ביקש לעורר מודעות לבעיות, ולדאוג שהכל יתוקן, ובכך הוא הצליח", מסכם האיש שראה הכל בעיירת הנופש המיתולוגית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר