5 הרוגים, 23 פצועים

ח"כ יעקב מרגי: "הגיע הזמן שגדולי ישראל יקבעו פרק ל'ונשמרתם'"

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, התייחס ל'אסונות בין הזמנים' בציבור החרדי ואמר: "הגיע הזמן שגדולי ישראל יקבעו פרק ל'ונשמרתם לנפשותיכם'" (חדשות חרדים)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי התייחס לגל אסונות 'בין הזמנים' הפוקדים את הציבור החרדי וקרא לרבנים ללמד את תלמידי הישיבות פרק ב'ונשמרתם'.

בראיון למני גירא שוורץ ב'כאן מורשת' אמר רגי: "שאלתי את עצמי - וכל בין הזמנים אני בחרדה - הנה מחר איזו הודעה על אסון או תאונה תהיה מחר בחברה החרדית חלילה. הגעתי למסקנה אחת ויחידה. ההורים מחנכים כמה שאפשר, אבל מה לעשות החברה החרדית נמצאת באיזה צוואר בקבוק שכל השנה בסדר, וכשיוצאים לחופשת בבין הזמנים ומתפרקים לכאורה. ואני שואל למה בחברה הכללית האחוזים שונים. אני מגיע למסקנה אחת ויחידה - חינוך למודעות בתוך מסגרות החינוך".

לדבריו: "אני חושב שבעולם הישיבות הגיע הזמן שרבנים וגדולי ישראל יקבעו פרק ל'ונשמרתם לנפשותיכם', פרק להנהגות והתנהגות, מעבר לפרק במוסר שלומדים בישיבות. איך לחיות את החיים האלה בזהירות, ונשמרת זה חיוב מהתורה כמו כל חיוב אחר.

"יכול להיות שסוגיית הטיולים, בעולם הישיבות צריכה לקבל איזה כיוון מסוים מעבר להנאה שיהיה בה איזה לימוד".

אבל זה לא רק בטיולים, זה גם במקומות עם מים, בחציית כביש ועוד?

"נכון נכון. מעבר לטיולים כמו כן פרק לזהירות בדרכים להגברת המודעות. לא להקל ראש. כמוך אני רואה אותם רוכבי האופנים בכבישים, כמוך אני רואה אותם צועדים אפילו בוואדיות בלי אמצעי זהירות וללא אמצעים שימנעו התייבשות, ללכת לאיבוד או נפילה מצוק. הכל צריך לקבל פרק מיוחד בעולם הישיבות. זה גם חינוך למצווה.

"אם בחורי הישיבות יקבלו את זה מהרבנים, מהמשגיחים, בפרק ובמינון שיקבעו גדולי ישראל כמה ומתי ואיך, נצליח למזער את האסונות והתקלות שאנו רואים בכל בין הזמנים.

איך מוציאים את זה לפועל?

"הקריאה שלי לגדולי ישראל. כי אחרת כל מי מצקצקים בלשונם יגידו כביכול שזה לימודי חול. זה לא לימודי חול. זה ערך קיומי. גדולי ישראל צריכים לקבל את ההחלטה. ראשי ישיבות שתלמידים אצלם עברו אסון יילכו לגדולי הדור, מסבירים להם את המימדים ומבקשים את אישורם.

"הם לא כפופים למשרד החינוך, אם היו כפופים היו קובעים להם תכנים. אנחנו לא רוצים לקבוע תכנים לעולם הישיבות
אני מצפה שהם יפנו לגדולי הדור, להכניס ב"זמנים" פרק להגברת המודעות. אני חושב שזה יקרה בסוף".

"אני לא רב וקטונתי" הדגיש מרגי והוסיף: "אבל אני מציע שרבנים ישאלו את גדולי הדור. יש מי שירים את זה אבל לא רוצים להרים. צריך שלא יחששו. אני חושב שהדברים שאני אומר כאן הבוקר אומרים רבים. צריך לתת כלים לבחורי הישיבות מה הסכנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר