הקלטות אלקין נחשפות

אלקין: "הסכם השכונות גורם לתסיסה. צריך שינוי מדיניות"

המועמד לראשות עיריית ירושלים השר זאב אלקין הוקלט כשהוא מתייחס לבעיה הבוערת של ירושלים, השכונות המעורבות כשהוא מביע ביקורת ישירה על התנהלותו של ראש העיר ניר ברקת (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש 90)

שלושה חודשים לבחירות המקומיות בירושלים, ונראה כי הבעיה המרכזית שתעמוד לפתחו של ראש העיר הבא, היא סוגיית השכונות המעורבות בירושלים, בהן החרדים מרגישים סרח עודף, סובלים ממצוקה של מחסור קשה במוסדות לימוד ובמגורים.

בשנים האחרונות, הפכו השכונות המעורבות בירושלים - קרית יובל, הגבעה הצרפתית, גבעת מרדכי, רמות, גילה ועוד - ליעד אטרקטיבי למגורים זולים יחסית עבור זוגות צעירים חרדים, המעוניינים לקבוע את מקומם דווקא בעיר הקודש.

מהקלטה, הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', מתוך חוג בית שערך המועמד לראשות העיר השר זאב אלקין, עולה התמונה הבאה: השר אלקין שהולך יד ביד עם ניר ברקת במערכת הבחירות הנוכחית חולק עליו באסטרטגיית ניהול העיר ובעיקר בכל הקשור להסכם השכונות המעורבות המפלה אלפי חרדים המתגוררים בשכונות הללו.

"השיטה שלי שונה מהתפיסה של ניר על ניהול של העיר" פתח אלקין את דבריו בחוג בית שנערך באחת השכונות המעורבות בעיר בו השתתפו חילונים לצד חרדים. אלקין הוסיף לעקוץ אץ ברקת: "אני לא בא מהייטק – אלא על "שיתוף" כך בנויה מערכת פוליטית.

במשך שנים מנעה עיריית י-ם והעומד בראשה בחירות במנהלים הקהילתיים ובכך מנעה "השתלטות" חרדית על המנהלים. זאת למרות שבשכונות רבות החרדים הם לפחות מחצית מתושבי השכונה. "ברור שחייבים לקיים בחירות למנהלים". קבע אלקין. "יש דבר אחד שאני לא מבין". תהה המועמד. "למה לא לעשות בחירות למנהלים הקהילתיים יחד עם הבחירות המוניציפאליות?! בסיבוב הזה, זה בלתי אפשרי. אבל צריכים בחירות למנהלים הקהילתיים".

אלקין תקף את הסכם השכונות המעורבות שהוביל ניר ברקת: "לא מאמין שניתן באמצעות מהלכים מלאכותיים לעצור תהליכים דמוגרפיים בעיר הזאת. זה רק גורם לתסיסה. הסיבה שנוצרות שכונות מעורבות כי העיר לא מקדמת שכונות חדשות. אם היו מקדמים שכונות חדשות לציבור החרדי כל זה לא היה נוצר".

"העירייה עשתה טעות, היה לי וויכוח עם ניר ברקת על כך שלא קידם בכל הכוח שכונות חדשות. אם היו שכונות חדשות זה היה מנמיך את המתחים. זה הפיתרון האמיתי לבעיית השכונות המעורבות. צריך שכונות חדשות לחרדים". קבע אלקין.

אלקין הוסיף לתקוף את הסכם השכונות המעורבות: "הדרך למנוע מאבקים בין האוכלוסיות זה לא דרך חסמים מלאכותיים מהסוג הזה. איך עושים את זה? אני נגד העברת מבנים מקבוצה אחת לקבוצה השנייה. אך במקביל אני כן אתן מוסדות וגנים לחרדים, צריך שינוי מדיניות מברקת".

לקראת סיום אמר: "הסכם השכונות שניר בנה יש בו יתרונות וחסרונות. אף צד לא מרוצה מההסכמה הזאת. לתקופת המעבר יש משמעות להסכם השכונות לטווח הארוך אני לא מאמין בזה".

בסיום דבריו אמר: "יהיה אסון לירושלים אם היא תהפוך לעיר של מגזר אחד. האוכלוסייה החרדית תצטרך להבין שהיא לא תוכל לכפות את אורח חייה על תושבי השכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר