"תחת מתקפה"

כתובות אנטישמיות על בית ניצול השואה: "יהודי נאצי"

הבית בו גדל הפרופסור אלי ויזל שזכה בפרס נובל, 'קושט' בכתובות גרפיטי מזעזעות • בנו של הפרופסור: "זה אינו מקרה בודד. יהודים וגם זכר השואה מצויים תחת מתקפה" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הכפר הרומני סיגעט-מרמטיי (צילום: shutterstock)

הבית בכפר הרומני סיגעט-מרמטיי שבו נולד וגדל הפרופסור ניצול השואה אלי ויזל, 'קושט' בכתובות גרפיטי מזעזעות, כגון "יהודי נאצי ששוכב בגהנום עם היטלר".

לפי הדיווח של 'הארץ', בין הכתובות שרוססו על קיר הבית בגרפיטי ורוד זוהר, נכתב "יהודי נאצי ששוכב בגהינום עם היטלר", וכתובת שמשמעותה "שירותים ציבוריים".

פרופ' אלי ויזל (צילום: שאטרסטוק)

פרופ' אליעזר - 'אלי' - ויזל, הוגלה עם משפחתו לאושוויץ בשנת 1944. הוא ושתיים מאחיותיו שרדו את השואה, אך שני הוריו ואחות אחרת נספו. מאוחר יותר, כעיתונאי, פילוסוף, אינטלקטואל וסופר, קיבל ויזל את פרס נובל לשלום של שנת 1986, ונפטר לפני כשנתיים.

הלוויתו של ויזל במנהטן (צילום: שאטרסטוק)

בראיון לאתר היהודי 'אלגימיינר' מגנה בנו של הפרופסור, אלישע ויזל, את הוונדליזם, וקורא לממשלת רומניה לכלול בתוכנית לימודי החובה את ספר הזיכרון 'לילה' שכתב אביו על זוועות אושוויץ. כמו כן, קרא הבן לייעד תקציב כדי שקולם של ניצולי השואה יישמע ברומניה.

"אנטישמיות קיימת באירופה. אין המדובר במקרה בודד", אמר הבן. לדבריו, "מה שקורה לביתו של אבי הוא אינדיקציה קטנה של מה שקורה ביבשת. לא רק זכר השואה, אלא גם יהודים נמצאים תחת מתקפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר