סערת מתחם ורבורג

ההקלטות מהוועדה נחשפות: עושים טרנספר לחרדים בי-ם

במהלך דיון בוועדה המחוזית הטיחו הנציגים, חרדים וחילונים, ביקורת נגד הקצאת המתחם למוסדות חינוך • הנציגים מחו על הטרנספר נגד החרדים ועל השימוש של העירייה בוועדה המחוזית (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מתם ורבורג (צילום: עיריית ירושלים)

מתחם ורבורג בשכונת קרית יובל בירושלים, הפך לאחד מסמלי השינוי הדמוגרפי המתרחש בשכונות המעורבות בעיר. בעקבות ההפגנות הרבות שהיו סביבו, נולד מתווה השכונות של ראש העירייה ניר ברקת, שחרת על דגלו את שימור הצביון הקיים של שכונות העיר וסימון טריטוריות נפרדות למגזרים השונים.

אלא שאתמול (ראשון) נערך דיון בועדה המחוזית בו השתתפו חברי עירייה משני צידי המתרס. במהלך הדיון נשמעה ביקורת חילונית וחרדית נגד הקצאת המתחם למוסדות חינוך.

רק לאחרונה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוכנית, שלכאורה הכריעה את המחלוקת סביב המתחם, ומסרה אותו לציבור החילוני והדתי המתון. במסגרת זאת, הוחלט להקים במקום מעונות סטודנטים, בית לחייל הבודד, מבנה למכינה קדם צבאית ומתחם בוגרים.

במהלך הדיון אתמול מחו החרדים על העוול המתמשך של העירייה כנגד הציבור החרדי בירושלים. הנציגים דיברו על טרנספר נגד החרדים ועל כך שהעירייה משתמשת בוועדה המחוזית - בה אין רוב חרדי - ככלי לניגוח החרדים.

סגר"ע י-ם יצחק פינדרוס, אומר ל"כיכר השבת" כי "העירייה היתה צריכה להעלות את הנושא לוועדה המקומית ורק לאחר מכן להעביר לוועדה המחוזית, אך ברקת החליט לעקוף את כללי הדמוקרטיה ולהעביר את הדיון ישר לוועדה המחוזית שמשמשת גוף ביצועי פוליטי למימוש הגחמות של העירייה".

במהלך הדיון שנערך כשמונה שעות, דיבר עו"ד וילצ'יק המייצג את החרדים בקרית יובל. מהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" מתוך הדיון הסגור נמשע וילצ'יק זועם על כך שעיריית ירושלים דוחסת את החרדים בבתי ספר בלי חצרות ובלי תנאים אנושיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר