מחאה על האלימות

החל ממחר: האחיות ישבתו בכל הארץ - ללא הגבלת זמן

האחיות הודיעו כי החל ממחר (שלישי) הן תשבותנה ללא הגבלת זמן ובכל חלקי הארץ במחאה על מקרי האלימות הרבים נגדם וחוסר קידום מסקנות הוועדה שהוקמה בנושא (בארץ)

אחיות מפגינות לאחר רצח האחות קררו (צילום: אשר פרג', פלאש 90)

לאור מקרי האלימות הרבים כנגד אחיות וצוותים רפואיים הודיעו האחיות כי החל ממחר תחול שביתה כללית ללא הגבלת זמן בבתי החולים ובקופות החולים

"אנו מוחות על אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול באלימות הקשה במערכת הבריאות ואי יישום המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות, שהתקבלו כבר לפני כתשעה חודשים", נמסר בהודעת האחיות.

"האחיות והאחים במדינת ישראל החליטו כי דמם אינו הפקר", אמרה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות. "לכן הכרזנו הבוקר על שביתה כוללת. עד שלא יבוצעו פעולות אופרטיביות לאלתר לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות - האחיות והאחים לא ירפו במאבקם".

כהן אמרה עוד כי "לא יכול להיות שאחות תצא לעבודה לטפל בחולים ותסיים בחדר מיון. לא ייתכן כי ממשלת ישראל תעמוד כצופה מן הצד בעת שמערכת הבריאות הופכת לזירת מלחמה - והאחיות, הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות משמשים שק חבטות. לא ייתכן שאחות תיאבק על חייה בטיפול נמרץ בין חיים למוות ושרי הממשלה ייאלמו דום".

במסגרת השביתה בכל מערכת הבריאות יפעלו האחיות בבתי החולים במתכונת שבת. בכל עיר תתקיים תורנות של תחנה אחת בלבד לבריאות המשפחה, שתיתן מענה לפגים ולנשים הרות בסיכון. בלשכות האפידמיולוגיות תהיה תורנות למקרים דחופים בלבד. מרפאות חיסוני חו"ל יהיו סגורות בכל לשכות הבריאות.

על פי הודעת האחיות, דגימות דם - כולל סקר יילודים ובדיקות דם - יילקחו בלשכות באמצעות אחות תורנית. לא ייערכו בדיקות רופא בכל התחומים ולא תתבצע קבלת קהל בכל שעות העבודה.

בחודשים האחרונים התרבו מעשי האלימות כלפי הצוותים הרפואיים בבתי החולים. כשבמקרה אחד דקר מהגר אריתראי אחות בבית החולים אסף הרופא ופצע אותה קשה.

לפני תשעה חודשים הגישה ועדה בראשות פרופ' שלמה מור יוסף את המלצותיה למיגור תופעת האלימות בבתי החולים. הוועדה הוקמה בעקבות רצח האחות טובה קררו על ידי מטופל בשנה שעברה. בין מסקנות הוועדה נקבע כי יורחבו הסמכויות של המאבטחים בבתי החולים, תוחמר הענישה לתוקפי צוות רפואי, תופעל אפליקציית לחצן מצוקה לעובדי מערכת הבריאות בטלפונים הניידים ויוצבו שוטרים בחדרי המיון. אך כאמור בפועל הדברים לא נעשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר