הכבאים מחו כנגד הנציב וחסמו את הכביש

כ-200 כבאים הפגינו בתל אביב וחסמו את רחוב קפלן המרכזי, כחלק מהמאבקים הפנימיים בשנה האחרונה בין הנציב דדי שמחי לבין ארגון הכבאים הארצי שטוען להתעמרות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי, ynet)

בשעות הצהריים (שני) נערכה בתל אביב, מול קרית הממשלה, הפגנה של כ-200 כבאים. הכבאים מחו כנגד נציב הכבאות דדי שמחי וחסמו את הכביש כחלק מהמאבקים הפנימיים בתוך הארגון.

לטענת הכבאים, הנהלת הארגון פוגעת בתנאי העבודה שלהם ובשנה האחרונה הם פועלים בעומס מתמשך במלחמה היומיומית בטרור העפיפונים בדרום. כעת הם דורשים מנציב הכבאות לקיים את הסכמי העבודה הקיבוציים שנחתמו טרם כניסתו של שימחי לתפקידו לפני שנה וחצי. "אנו דורשים להפסיק את מערך ההתעמרות, האימה וההפחדה שהנציב נוקט כלפי כבאים", אמרו בארגון.

יו"ר ועד ארגון הכבאים הארצי, אבי אנקורי, אמר: "אני 25 שנה כבאי והיינו במחאות ובמאבקים והיו סכסוכים בעבר, אבל היה שיח והייתה תרבות ארגונית. הגיע דדי שהרס כל חלקה טובה. הוא איים על קצינים וסגר משרדים. 3,000 עובדים בכבאות ורק 60 בעד שמחי כי הם חיילים שלו. אנחנו לא רובוטים וגם אנחנו צריכים לקבל החלטות ומי שטועה - לא נתן לו גיבוי".

"האסון הבא בדרך והכול על כתפי דדי שמחי שהוא רודן. הארגון דרש תוספת תקציב לכבאים שיורדים לעזה והוא מסרב. אני דורש שדדי שמחי יעמוד בהסכמים והוא דורך עלינו. זה קו אדום. בנוסף, שחיקת הכבאים וניסיון הרדיפה וההתעמרות גורמים הלכה למעשה לקריסתו של המערך. לא נשקוט עד שיובטח שלומם של הכבאים ושל אזרחי ישראל", אמר אנקורי.

מכבאות והצלה נמסר: "הפגנה בארגון היררכי של לובשי מדים ובעלי דרגות נגד סגל הפיקוד והעומד בראשם מדברת בעד עצמה. למען הסר ספק - לא בציוד, מדים, כלי רכב או שיפור תנאי השכר שהשתפרו בכ40% מאז הרפורמה עסקינן, אלא על רקע אירועים מבצעיים חמורים שאירעו לאחרונה בתחנת האם ובמשמרת של יו"ר הוועד".

עוד טענו בארגון, כי בשל חומרת האירועים, הורה נציב הכבאות להעביר שני מפקדי משמרות מתפקידם. "דרך התנהלות הדברים, כאשר הוועד מקיים מאבקי שליטה באופן תדיר, קיים קושי וסכנה ממשית למלא את ייעודנו. גם מבקר המדינה התריע על כך". עוד הוסיפו: "למרות המחלוקות, כבאות והצלה לישראל רואה בארגון העובדים שותף וקוראת לו להיות חלק מדרך שתכליתה מתן שרותי כבאות והצלה ראויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר