כ-30 עצורים

מפגינים מ"הפלג הירושלמי" חסמו את בני ברק • תיעוד נרחב

מפגיני 'הפלג' חסמו זמן רב את נתיב התחבורה המרכזי בבני ברק, השומר פינת ז'בוטינסקי • כוחות משטרה רבים, פעלו כדי לפנות את הכביש חזרה לתחבורה • צפו בתיעוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באב תשע"ח | 06.08.18
(ווידאו: דוד פרלמוטר, 'מחאות החרדים הקיצונים' / תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפגינים מ"הפלג הירושלמי" מחו אחר הצהרים (שני) בבני ברק על מעצר עריק שלא התייצב בלשכת הגיוס כדי להסדיר את מעמדו כבן ישיבה.

בעקבות הפגנה זו, הורגשו עומסי תנועה רבים, וציר ז’בוטינסקי בבני ברק נחסם לתנועה מרחוב בן גוריון לכיוון מזרח, עד מחלף גהה.

במקביל, שוטרים ולוחמי משמר הגבול שהיו פרוסים באזור צומת הרחובות השומר-ז'בוטינסקי, פעלו למניעת ניסיונות המפגינים להגיע לצירים מרכזיים ולחסום כבישים.

במהלך ההפגנה, השוטרים עצרו כשלושים מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להוראותיהם.

'הוועדה להצלת עולם התורה', הגוף המארגן את הפגנות 'הפלג', פרסם אחר הצהרים הודעה, בה נכתב בין היתר: "'נמות ולא נתגייס' זו ההוראה המפוארת שקיבלנו ממורנו הגר"ש אוירבך זצוק"ל, שקיבלה" - כך לדבריהם - "ממרן ראש הישיבה הרב שך, שקיבל אותה מהחזון איש והרב מבריסק, והחפץ חיים ור' חיים עוזר, מאורי הדורות וגדולי העולם עד מתן תורה. בזכות התורה אנחנו כאן".

מדוברות המשטרה נמסר, כי היא "פרוסה בצירים המרכזיים, ותבצע הכוונת תנועה ודילול עומסי תנועה ככל שהדבר יתאפשר. משטרת ישראל לא תמנע את קיום המחאה מתוך רצון כן לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של כל אזרח החפץ בכך. יחד עם זאת, לא נתיר כל הפרת סדר ונפעל בנחישות נגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא".

"משטרת ישראל פועלת להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים ולא פחות חשוב מכך - תוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר