לקראת בחירות?

המוסדות החרדים לדרעי: "בטל את גזירת פירון-לפיד האחרונה"

יאיר לפיד פרסם רשימה של 'גזירות' שהוא מתכנן להטיל על החרדים כשישוב לממשלה, ומנהלי המוסדות פנו לשר הפנים: "בטל את גזירת לפיד-פירון האחרונה שעדיין בתוקף" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פירון ולפיד. ארכיון (צילום: Ben Kelmer/Flash90)

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד פרסם אמש (שני) את תכנית הפעולה שלו ליום בו ינהיג את המדינה. בין השאר, הודיע לפיד כי יבטל את חוק נהרי הקובע כי הרשויות המקומיות ישתתפו באופן שוויוני בהוצאות המוסדות ברשתות החינוך החרדי, כפיח שהן נוהגות בנוגע לכל תלמיד אחר.

בעקבות הדברים, פנו בפורום מוסדות המוכש"ר ליו"ר ש"ס בבקשה לפעול לביטול "גזירת פירון" - כדבריהם - שעדיין נשארה עומדת בעינה מאז הקדנציה הקודמת.

המכתב של מנהלי המוסדות
תכנית הפעולה של לפיד

בפורום מציינים כי יאיר לפיד והשר לשעבר שי פירון, "פגעו במוסדות החינוך החרדי ע"י שינוי משמעותי בתקנות המוכש"ר, מלבד השפעתם של תקנות אלו על תקצוב המוכש"ר, הן משפיעות גם על חוק נהרי שמגדיר את גובה השתתפות הרשות בתקציבי מוסדות המוכש"ר".

בפנייתם לדרעי, מזכירים המוסדות כי תיקון התקנות וביטול גזירת פירון ולפיד עוד מהקדנציה הקודמת, מעוגנים בסעיף 62 בהסכם הקואליציוני של סיעת ש"ס עם הליכוד.

ש"ס מכריזה על ההסכם הקואליציוני, בתחילת הקדנציה - ההסכם שבו כלול ביטול "גזירת לפיד פירון"

דוד שרפר, יו"ר הפורום כתב לשר הפנים כי "בעבר פנית פעמים רבות לשר החינוך בנושא וח"כ יעקב מרגי אף קיים על כך מספר ישיבות בוועדת החינוך בראשותו. בשם עשרות אלפי תלמידי המוכש"ר, נבקש כי כל עוד הנר דולק והקואליציה הנוכחית מתפקדת, תעמוד על תיקון התקנות ותדאג לבטל את גזירת פירון שנשארה כחרב מונפת על מוסדות המוכש"ר."

שרפר הוסיף כי "אנו עומדים בפתחה של שנת לימודים רביעית מאז קמה הקואליציה ורוצים לקוות שפגיעתם של לפיד ופירון תחלוף מעל ראשנו ונוכל להעניק לתלמידינו את המגיע להם בזכות ולא בחסד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר