הרפורמה בתח"צ

לא טענתם את הרב-קו לפני העלייה לאוטובוס? תשלמו כפול

החל מסוף חודש אלול, נוסע שיעלה לאוטובוס בירושלים ללא כרטיס מוטען, ייאלץ לרכוש רב-קו חד פעמי עם נסיעה בודדת בעלות של 5 שקלים, וזאת במסגרת הרפורמה בתח"צ בירושלים (רכב)

(צילום: אורי לנץ - פלאש 90)

בחודשים האחרונים משרד התחבורה מוביל רפורמה בתחבורה הציבורית בה יתרכז הנהג בנסיעה בלבד ללא צורך בהתעסקות בתשלום ובטעינת כרטיס הרב-קו. כחלק מתקופת ההסתגלות, ניתן היה בחודשים האחרונים לטעון את הרב-קו ב"חופשי יומי" או בנסיעה בודדת. אך החל מסוף החודש הנוכחי תבוטל גם אפשרות זו.

נוסע שעלה לאוטובוס עם כרטיס לא מוטען ייאלץ לרכוש מהנהג כרטיס רב-קו חד פעמי עם נסיעה בודדת בעלות של 5 שקלים. המשמעות היא שנוסע שלא טען את הכרטיס לפני העלייה לאוטובוס ייאלץ לשלם כפול על הנסיעה. 5 שקלים על הכרטיס החד פעמי בנוסף לעלות הרגילה של הנסיעה- 5.9 ש"ח. סה"כ ייאלץ הנוסע לשלם 10.9 על הנסיעה על אף שברשותו כבר קיים כרטיס רב-קו.

במשרד התחבורה מציינים כי הם מרגישים שהציבור הירושלמי הספיק להסתגל לשינויים וכי מספר הפניות שהתקבלו נגד המהלך היה נמוך ונראה כי נוצרו התנאים לעלות בצעד נוסף בתהליך ובעצם לסיים את הרפורמה. החל מסוף החודש, מציינים במשרד התחבורה, לא ניתן יהיה לבצע שום סוג של הטענה אצל הנהג.

לגבי אוכלוסיית הקשישים, במשרד התחבורה אומרים כי מתוך התחשבות בפער הטכנולוגי, קשישים יוכלו לרכוש כרטיס נייר חד פעמי בודדים אצל הנהג.

משרד התחבורה העמיד לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית מגוון רחב של אפשרויות טעינה של כרטיס הרב קו לפני העלייה לאוטובוס. ברחבי ירושלים נפרסו 400 נקודות הטענה שב-100 מהם ניתן לשלם אף במזומן ובשאר רק באשראי. בנוסף על כך, ניתן להטעין את הרב-קו במכשירי הכספונטים ברחבי ירושלים, בעמדות ההטענה ברכבת הקלה ובעשרות חנויות ברחבי העיר.

אופציה נוספת לטעינת הכרטיס היא לבעלי כרטיס עם שבב חכם דרך אפליקציית 'רב-קו אונליין' וכן במחשב באמצעות קורא כרטיסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר