גם אחרי 20 שנה

הסאגה העצובה בגבעת הישיבה לא צפויה להסתיים בקרוב

ביהמ"ש קבע השבוע בדיון בהיעדר הצדדים כי הליך הבוררות בישיבת פוניבז' בין הצדדים היריבים, שנמשך כבר 20 שנה, ימשיך להתקיים כרגיל, למרות טענות 'השונאים' בדבר משוא פנים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: רוני שוצר, פלאש 90)

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הכריע השבוע בפסק דין נוסף הנוגע לבוררות רבת השנים על הבעלות של ישיבת פוניבז', וקבע כי עליה להימשך כרגיל.

בכך השיב בית המשפט לדרישה של הרב אליעזר כהנמן נשיא הישיבה, שביקש לפסול את הליך הבוררות רבת השנים, בטענה, כי הפסק נכתב שלא על ידי הבורר בעצמו.

הליך הבוררות החל בשנת 1999 עת חתמו הגיסים ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ' (המחבלים) ונשיא הישיבה של הצד השני הגר"א כהנמן (השונאים), יחד על בוררות זבל"א אצל אב"ד ת"א הגרח"א צימבליסט.

כמה שנים לאחר מכן טענו ראשי הישיבה הגר"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי, כי הם אינם כפופים לפסקים של הגרח"ג צימבליסט, מה שהביא את הרב כהנמן לפנות לבית המשפט לנסות לפסול את הרב חיים גדליה ציצבליסט מלדון בנושאים הללו.

לאחר עשר שנות דיונים שהגיעו כמה פעמים לבג"צ בצורות שונות, לפני כשנתיים התקבל פסק דין סופי, כי הרב צימבליסט לא נפסל וימשיך לדון בראשות ההרכב.

אלא שהסאגה כאמור לא הסתיימה בכל ובצד 'השונאים' פועלים עדיין לפסול את הגרח"ג צימבליסט מלדון בתיק בטענה שנוגע בדבר וכי הוא מצדד לצד 'המחבלים'.

לפני מספר חודשים תבע הגר"א כהנמן שוב לבית משפט נגד האב"ד הגרח"ג צימבליסט, לטענתו, התברר לפי סוג קובץ ההחלטות ששלח הדיין הגר"מ הייזלר, כי את הקובץ יצר מקורבו של גיסו הגר"ש מרקוביץ - ישראל יצחק אדלר.

הגר"מ הייזלר, אותו ייצגו עורכי הדין דרור גדרון ונעם בניה ממשרד אפרים אברמזון ושות', טען לעומת זאת כי איש אינו עוזר לו לכתוב את החלטותיו, אלא אולי להקליד אותם. עורכי הדין של ישיבת פוניבז של צד 'המחבלים' טענו לעומת זאת, כי התובענה הוגשה בחוסר ניקיון כפיים ומתוך שיקול זר וברור למנוע את המשך הליך הבוררות.

השופט ארז יקואל לא התרשם מטענות התובעים וכתב בהחלטתו: "לאחר שעיינתי בטענות הצדדים התרשמתי מראיותיהם ומכלול נסיבות העניין. הגעתי לכלל מסקנה, כי המבקשים לא נשאו בנטל החל עליהם להוכיח את טענותיהם ודחיתי את התובענה. המבקשים יישאו בהצאות המשיבים בסך 25,000 שקל תוך שלושים יום"

בפלג 'השונאים' צפויים להתייעץ עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, האם לערער על פסק הדין בבג״צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר