מתיחות בקבינט

ליברמן ואלקין התנגדו להפסקת אש ברצועה

בזמן שהפרשנים בישראל מתחו ביקורת על התנהלות הקבינט בסבב האחרון מול ארגון הטרור חמאס, מתברר כי רה"מ נתניהו תמך בסיום העימות אך השרים ליברמן ואלקין התנגדו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ליברמן ואלקין (צילום: יונתן זינדל / Flash90)

חברי הקבינט התכנסו ביום חמישי לישיבה שנמכה כארבע שעות על הלחימה ברצועת עזה, השרים הבכירים עודכנו על המתרחש ברצועה והבקשות של חמאס להגיע להפסקת אש. צה"ל תמך בהפסקת אש לאחר שטען כי חמאס חטף מכה קשה, נתניהו תמך בעמדה אך שר הביטחון אביגדור ליברמן והשר זאב אלקין התנגדו.

על פי הדיווח בחדשות 10: "השרים עודכנו כי חמאס ביקש כמה פעמים באמצעות מצרים ושליח האו"ם מלאדנוב הפסקת אש. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא שהוביל את הקו לפיו יש לחתור לסיום סבב הלחימה. מי שייצג היטב את עמדתו של נתניהו היה שר האנרגיה, יובל שטייניץ, שדיבר ארוכות ונימק מדוע יש להימנע מהרחבת הלחימה בעזה".

שרים שהשתתפו בישיבה סיפרו לערוץ 10 כי "שטייניץ אמר שהסלמת המצב בעזה עלולה להידרדר למלחמה ואינה משרתת כלל את האינטרס הישראלי. שטייניץ הוסיף כי האינטרס הביטחוני המרכזי של ישראל בעת הזו הוא מניעת התבססות איראן בסוריה ולכן מלחמה בעזה תזיק לאינטרס הזה".

על פי הדיווח ב'מעריב', מי שהתנגד להפסקת אש היו שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר ירושלים זאב אלקין. ליברמן ביקש להחריף את התגובה הישראלית מאחר וההרתעה מול חמאס נפגעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר