בחירות מקומיות

החרדים בטבריה: אחדות, פילוג ושוב אחדות

זה החל בקריאה משותפת של הגרא"ד אוירבך והגר"ד קוק על רשימה חרידת משותפת, המשיך בפיצוץ והאשרת הקהילה של הרב קוק מבודדת ומסתיים - שוב - באחדות (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ד קוק מוביל את הגרא"ד אוירבך (ארכיון כיכר השבת)

אחרי שבשבוע שעבר יצא אב"ד בטבריה הגאון רבי אברהם דב אוירבך והמקובל הגאון רבי דוד קוק בקריאה לאחדות סביב רשימה חרדית חדשה, נראה היה השבוע כי המהלך קרס. דיווחים שהגיעו מטבריה, וזכו לאישורם של הגורמים המוסכמים, העלו כי קהילתו של הרב אוירבך סיכמה על תמיכה ברשימת ש"ס המקומית, בתמורה להצבת נציגה במקום השני ברשימה. עוד דווח ב'כיכר השבת', כי דגל התורה אף היא תחבור למהלך. המשמעות: קהילתו של המקובל נותרה לבדה להתמודדות במערכה.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי השבוע (שלישי) נפגשו הרב אוירבך והרב קוק שוב, וסיכמו כי קהילותיהן ישלבו כוחות וירוצו ברשימה משותפת אחת. לדברי מקורב לרב דב קוק, "הרב לא בעד ריצה נפרדת בכל מחיר, הוא מעוניין להשיג את הצרכים והמענים לקהילתו, שכרגע היא לא מקבלת אותם. אם בסיעת ש"ס יסכימו לעמוד בדרישות, נרוץ יחד עם קהילת הרב אוירבך איתם, ואם לא, הרבנים סיכמו כי ירוצו בנפרד, אבל המטרה היא לאחד כוחות לגוש חרדי-דתי שיהיה משמעותי במועצת העיר".

ברקע הריצה למועצת העיר, הקרב על ראשות העיר צמוד מתמיד. המועמדים: ראש העיר הנוכחי יוסי בן דוד, יו"ר הליכוד ציון פניאן ורון קובי, פעיל מוכר נגד התחרדות העיר. קובי התמודד בבחירות הקרובות והפסיד בפער עצום, אך בחמש שנים האחרונות הוא מפעיל מכונת הסתה משומנת נגד המגזר החרדי בעיר.

תוצאות פעילותו באים לידי משמעות בסקרים, כשהוא זוכה לנתח ניכר של תמיכה. במפלגות החרדיות מתלבטים על תמיכה בין פניאן לבן דוד, כשההכרעה הסופית תינתן בהתאם למועמד בעל הסיכויים הגדולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר