זמן אלול

זעם במיר: מצוקת חניה קשה גוזלת את זמנם של האברכים

אברכים בישיבת מיר בירושלים זועמים מאחר ולטענתם הם סובלים ממצוקת חניה שגוזלת להם זמן רב מידי בוקר, ובמקביל העירייה מחלקת דוחות: "לא ניתן למצוא מקום חנייה פנוי" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת מיר , הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

יום ראשון של תחילת זמן אלול, אלפי אברכים מגיעים אל השכונה הצפופה "בית ישראל" בירושלים להתחיל את הזמן כל אחד בבית המדרש בו הוא לומד מבין עשרות בתי המדרשות השוכנים באזור.

אלא, שדווקא מצוקת חניה קשה מקשה על מאות אברכים להתחיל את הסדר בזמן. אברכים הלומדים בישיבה, תיארו ל"כיכר השבת" את הסבל שעוברים כמעט מדי יום על מנת למצוא חנייה.

אברכים רבים מתלוננים על מצוקת חניה בלתי נסבלת מאז שהחלו השיפוצים באזור. לטענתם, לפני תחילת השיפוצים הצליחו אברכים רבים להחנות את רכבם בשטח עפר גדול שעמד לרשותם בקריית שומרי אמונים.

בימים אלו, תושב זר שייקלע לשכונת בית ישראל בשעות הבוקר או אחה"צ ייתקל ברכבים רבים המסתובבים בסמטאות השכונה הצפופה בניסיון למצוא פיסת רחוב ריקה לחנות בה, רך ללא הצלחה.

למרות הצפיפות הרבה בעיריית ירושלים לא מתחשבים במצוקת האברכים. פקחים מטעם העירייה מסתובבים לאורך היממה ומחלקים ד"וחות גבוהים לאלו אשר סוטים במעט מהחוק.

חיים הלוי, אברך הלומד בישיבה, אומר ל"כיכר השבת": "אני מתנייד בכל יום ברכבי משכונה מרוחקת בי-ם לישיבה. למרות הניסיון להגיע לסדר בזמן, זה לא קורה תקופה ארוכה". לדבריו, כבר בסמוך לשעה 9 בבוקר השכונה מחאה ברכבים ולא ניתן למצוא מקום חנייה פנוי".

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר