צפו בווידאו

ליווה את הרפורמים ונעצר בכותל בחשד לתקיפה

גבר שליווה את קבוצת 'נשות הכותל', שתכננו לתקוע בשופרות בעזרת הנשים בכותל המערבי לכבוד ראש חודש אלול, נעצר בידי שוטרי מג"ב בחשד שתקף נערים. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד מעצר החשוד (צילום: בצלאל זיני)

פעיל של התנועה הרפורמית מעצר היום (ראשון) בחשד שהתפרע והפעיל אלימות נגד נערים שמחו על "תפילת" ראש חודש של 'נשות הכותל'.

קבוצת הנשים שמגיעה מדי ראש חודש לכותל, ועושה מאמץ להיטמע בתוך עזרת הנשים תוך שימוש בספרי תורה, צירפה הבוקר גם שופרות בהם תכננו לתקוע בעזרת הנשים בסיום הטקס שלהן.

רק בשבוע שעבר שלח 'המטה המשותף לשמירה על המקומות הקדושים', באמצעות עו"ד צפנת נורדמן ממשרד עו"ד הראל ארנון, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה למנוע את הכנסת השופרות והשימוש בהן על ידי 'נשות הכותל'.

במקום כמובן פרצה מהומה בשל כך, כשלטענת מתפללות מן המנין אף הופעלה אלימות מצד אדם שליווה את קבוצת הנשים.

לאחר שהועלו הטענות על אלימות שהופעלה מצידו של הגבר שליוו את קבוצת 'נשות הכותל', עיכבו אותו כאמור שוטרי מג"ב שהיו במקום, אך ל"כיכר השבת" נודע, כי הוא שוחרר לאחר מכן משום שלא הוגשה תלונה מסודרת נגדו בתחנת המשטרה.

"הן נעמדו לידנו, ניסו לדחוף קצת, לדרוך עלינו, הכל בניסיון לגרות אותנו להתעמת איתן כדי להראות כאילו שהן הקורבן, בעוד שבאמת הפרובוקציות שהן עושות מפריעות מאוד למאות הבנות שמשכימות מדי חודש לחזק את קדושת המקום", מתארות המתפללות.

יצוין, כי ענת הופמן, יו"ר 'נשות הכותל', טוענת בתגובה, כי "אחד מתומכינו נעצר בגלל שהדף את הדחיפות נגדנו, ולעומת זאת כל התלונות שהפנינו לשוטרים על אלימות זכו להתעלמות. זה אבסורד שקבוצת מיעוט, שבית המשפט קבע שיש לה זכות חוקית להתפלל, נאלצת לשכור שומרי ראש משלה, משום שהמשטרה - שאמונה על הגנה על המתפללות בכותל - נוקטת עמדה נגדן ומסרבת להגן עליהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר