חשיפת "כיכר השבת" • האזינו

פיטורי ה'בעל קורא': "יש בתוכנו רשעים, והרבנים שותקים"

נציג 'הפלג' חיים אפשטיין, סגן ראש עיריית ירושלים, זועם על פיטוריו של הרב אהרן זלזניק, משגיח בפוניבז', מתפקידו כ'בעל קורא', על רקע הפילוג הליטאי: "ה' ירחם שרבנים שותקים על זה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיים אפשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סגן ראש עיריית ירושלים ומועמד 'הפלג' לראשות העיר חיים אפשטיין, הגיב היום (ראשון) לדיווח על פיטורי הרב אהרן זלזניק, משגיח בישיבת פוניבז', מתפקיד ה'בעל קורא', בשל הפילוג הליטאי. "איזה רשעים חיים בתוכנו", אמר אפשטיין.

• מלחמות הליטאים: רבי אהרן זלזניק הותקף

כזכור, אמש פורסם ב"כיכר השבת", כי כמה ממתפללי בית הכנסת 'לומדי תורה' בשכונת רמת שלמה בירושלים התכנסו ביום שישי האחרון והחליטו להעביר את הרב זלזניק מתפקידו, בו הוא החזיק יותר מ-20 שנה, משום שלדבריהם הוא סירב לשתף פעולה עם סילוק כולל חדש, השייך ל'פלג הירושלמי', מלימוד בבית המדרש.

בעקבות גירוש המשגיח פרצה מהומה בבית הכנסת, כשלפני קריאת התורה הכריז הרב זלזניק כי למרות שהוא קורא בתורה ללא תמורה, "באו כמה אנשי ריב ומדון והכניסו את המחלוקת לבית המדרש, כשהחליטו לרדוף את התורה ולומדיה", ומשום כך הוא נאלץ להפסיק לקרוא בתורה.

הרב שפוטר (באדיבות המצלם)

"התורה תתבע את עלבונה", זעק הרב וירד מהבימה, ולאחר מכן עלו לביתו שני רבנים מ'הפלג' כדי לעודדו - ראש ישיבת "חברון" החדשה הרב יצחק פרבשטיין, והרב יחיאל מיכל דז'ימיטרובסקי מראשי ישיבת פוניבז'.

בראיון למנדי גרוזמן ואלי ביתאן בתכנית "מנדי וביתאן" בכאן מורשת הבוקר, לאחר סיקור שהעניק ישראל כהן על מקרה זה, אמר נציג 'הפלג' בעיריית ירושלים חיים אפשטיין: "רק בחודש שעבר צמנו וישבנו על הארץ, כי לפני למעלה מ-1950 שנה הושפל יהודי וגורש מחתונה בבושת פנים, ו'מדשתיק רבנן' - נגזר עלינו החורבן הנורא שאותו אנו מציינים בתענית ובעינויים 1950 שנה".

דבריו של נציג 'הפלג' חיים אפשטיין (מתוך רדיו מורשת)

"שם היה מדובר באדם שבטעות הוזמן לחתונה", הוסיף אפשטיין בכעס, "וכאן להבדיל אנו מדברים על גירוש אדם, תלמיד חכם גדול, בבושת פנים, מחזקתו הרוחנית כבעל קורא. ירחם המרחם ומדשתיק רבנן משמע... וצריך לעורר רחמי שמים מרובים על עם ישראל שכאלה רשעים חיים בתוכו, ורבנן שותקים. השם ישמור".

אפשטיין סיים את דבריו ואמר: "כשמבקשים מאיתנו להצטרף ל'אחדות' פוליטית חרדית, נשאל את עצמנו מה לנו ולאותם מרשעי ברית, בני בליעל ומנהיגיהם - דשתקי...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר