דד ליין חדש

נתניהו: פתרון לחוק הגיוס בתוך שבועיים או הליכה לבחירות

רה"מ בנימין נתניהו הציב דד ליין חדש לראשי המפלגות החרדיות: פתרון למשבר הגיוס בתוך שבועיים או בחירות • לפיד הגיב: "אם לא תהיה פריצת דרך והתפשרות של החרדים, נחליט על מועד לבחירות" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באלול תשע"ח | 12.08.18
נתניהו ונציגי יהדות התורה (צילום: באדיבות המצלם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב הצהריים (ראשון) דד ליין לראשי המפלגות החרדיות: הסכמה על הגיוס בתוך שבועיים, או הליכה לבחירות.

בימים האחרונים עולים, שוב ושוב, הקולות על הליכה לבחירות על רקע סערת חוק הגיוס החדש. ואכן, ראש הממשלה בעצמו הודיע זאת לראשי המפלגות החרדיות. נתניהו דורש פתרון מהיר לגיוס או קביעת מועד לבחירות.

דבריו של נתניהו הופנו לסיעת 'אגודת ישראל' וסגן השר יעקב ליצמן, הסיעה המעכבת את אישור חוק הגיוס - לבקשת מועצת גדולי התורה החסידית.

נתניהו אמר לראשי סיעות הקואליציה: "אם לא תהיה פריצת דרך והתפשרות של החרדים תוך שבועיים, נחליט באופן מוסכם בתחילת החודש הבא על מועד לבחירות".

סגן השר ליצמן הגיב לדבריו של נתניהו ואמר: "אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית. אין לנו כל עניין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם. הצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בעניין וכפי שיורו לנו כך נעשה".

מי שכצפוי מיהר לרכוב על גלי ההסתה בסוגיה, ושחרר תגובה ארסית במיוחד, הוא יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שאמר: "‏תזכורת לנתניהו: יש לך רוב להעביר את חוק הגיוס בקולות יש עתיד, אין שום צורך להתבזות שוב בפני ליצמן והאדמו"ר מגור. כל פשרה היא כניעה! לא ייתכן שאנשים שמשתמטים מצה"ל יחליטו על עתיד הגיוס לצה"ל".

מהליכוד נמסר בתגובה: ראש הממשלה נתניהו ממשיך לקיים מאמצים לפתרון נושא חוק הגיוס, ויו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזציה ח"כ יואל חסון הגיב לדברים: "למה לחכות שבועיים? בחירות עכשיו! האופוזיציה מוכנה בכל עת להצביע בעד פיזור הכנסת והליכה לבחירות. די לתרגילים ולספינים רה"מ נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר