קוזק נגזל?

קצין בכיר לשעבר במשטרה: "יש לי מידע מפליל על אלשיך"

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך עשוי להיקלע לקראת סוף כהונתו הצפויה לפרשת ההקלטות, בה כבר הסתבך ראש אגף החקירות, שנשמע מורה "לאסוף חומר" על גל הירש (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלשיך וגיא ניר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תת ניצב גיא ניר, המנהל בשנים אחרונות מאבק עיקש בצמרת אכיפת החוק לאחר החלטה על פיטוריו, טוען כי ברשותו הקלטות שיפלילו את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ובכירים נוספים.

כזכור, לפני מספר ימים נחשפה ב'החדשות' הקלטה בה ראש אגף חקירות ומודיעין לשעבר ניצב בדימוס מני יצחקי מורה "לאסוף חומר" על גל הירש, שהיה מועמד לתפקיד המפכ"ל.

כעת כאמור מסתעפת פרשה זו, עם פניית ניר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל הנוכחי רב-ניצב רוני אלשיך, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן והניצבים בדימוס יצחקי ורוני ריטמן.

תמורת המידע המפליל שניר טוען שישנו ברשותו, הוא מבקש כעת מהיועץ המשפטי להעניק לו חסינות מלאה. וכך הוא כתב באמצעות פרקליטו עו"ד מיכאל דבורין ממשרד בם, דבורין, כהן ושות': "רנ"צ רוני אלשיך, אשר מצוי בניגוד עניינים חריף בנוגע אלי, מנצל לרעה את סמכותו ואת תפקידו כדי להתנכל לי ולפגוע בי, בהיותו מודע היטב לעובדה כי אני חושף שחיתות וכי כל פעולותי נעשו במטרה לחזק את משטרת ישראל ולמגר את השחיתות והפשיעה".

חלק מהקלטות ניצב יצחקי בפרשת גל הירש (מתוך 'החדשות')

"יודגש", מוסיף עו"ד דבורין בשמו של הקצין שהוצא לחופשה כפויה, "כי לא ביצעתי שום עבירה, ולכן החסינות דרושה לי לשם הגנה מהתנכלות המפכ"ל והקצינים המוזכרים לשם מסירת חומרים".

קודם לכן פנה ניר במכתב נוסף למנדלבליט, בו הוא ביקש ממנו להקים ועדת חקירה ממלכתית לחשיפת "תפירת תיק בעניינו של גל הירש" - לשון המכתב.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "רק סומא לא יזהה את הקשר בין ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד גיא ניר ובין ניסיונו המעורר שאט נפש להציג עצמו כ'חושף שחיתויות'. נגד ניר הוגש כתב אישום בבית הדין למשמעת של משטרת ישראל, לאחר שמיצה כל הליך משפטי אפשרי בבתי המשפט כדי למנוע זאת".

"אנו מנועים מלעסוק במעלליו אלו, כי אלה ידונו בבית הדין. לצד הליך זה, סירב ניר לעבור הליך התאמה תעסוקתית כנדרש על פי חוק ההתאמה התעסוקתית, שנכנס לתוקף בנובמבר 2017 ואשר בודק עמידה אישית בכל הנורמות הארגוניות. יש מי שיאמר שאין זה מפתיע, לאור הנורמות שהוא מציג בהתנהגותו".

"לאחר שסירב, בוצע הליך שימוע לפיטוריו על רקע אי התאמה תעסוקתית. לאחר השימוע ומשהבין שפיטוריו קרובים, מנסה ניר מזה כשבועיים, לגרור את כל משטרת ישראל , כולל הקצונה הבכירה באח"מ ולהב 433 אותה מאשים ללא הרף בשחיתות, בעוד שבניגוד אליו, מדובר בקצינים שעברו את הליך ההתאמה התעסוקתית החדש והמחמיר, ללא רבב. זה לא פחות ממעורר שאט נפש כיצד קצין עם רמה ערכית ומוסרית כה נמוכה, עד כדי הקלטת מפקדיו תוך כדי ניסיון ״לדובב״ אותם להגיד דברים שישמשו אותו במאבקו במשטרה, שהייתה לו כבית שנים רבות, ממשיך לחתור לפגיעה בקצינים בכירים על לא עוול בכפם".

"משך כמעט שלוש שנים מאז שהוא בחופשה כפויה, לא נתקלנו במשטרה בשום דוגמא דומה של רמה ערכית כה ירודה, הקלטת מפקדים ועמיתים, הדלפה מגמתית שקרית ומניפולטיבית של חומרים רגישים בעלי חסיון ועוד. למען הסר ספק, התנהגותו שלו ראוי שתיחקר פלילית ויפה שעה אחת קודם".

"משטרת ישראל פנתה ליועמ"ש לממשלה להפסיק את מחול השדים הזה המתנהל כנגד המשטרה ולפתוח בחקירה מיידית כנגד תנ״צ גיא ניר, ללא קשר להליכים המשמעתיים נגדו והליך פיטוריו. אם יהיו בידיו ראיות כלשהן התומכות בטענותיו, אדרבא, שיציג אותן בחקירתו. לא זכורה דוגמה כל כך קיצונית של 'זעקת הקוזק הנגזל' כמו זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר