משבר חוק הגיוס

הפרשנים מעריכים: נתניהו מעדיף בחירות

ביום שאחרי ישיבת ראשי הקואליציה בה שיגר נתניהו את איומו ללכת לבחירות בעקבות משבר חוק הגיוס, בקרב הפרשנים הפוליטיים הולכת וגוברת ההערכה כי הכיוון הינו בחירות (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, flash90)

ביום שאחרי ישיבת ראשי הקואליציה, בה שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו את איומו ללכת לבחירות באם בתוך מספר שבועות לא תתרחש פריצת דרך במשבר חוק הגיוס, בקרב הפרשנים הפוליטיים הולכת וגוברת ההערכה כי הכיוון הינו בחירות.

לטענת הפרשנים הפוליטיים, נתניהו אינו רוצה בחירות כעת אולם במצב הנוכחי הוא סבור כי זו האופציה האפשרית היחידה על רקע הפערים בין עמדת סגן השר יעקב ליצמן ואגודת ישראל לבין שר הביטחון אביגדור ליברמן.

ל"כיכר השבת" נודע כי בסביבת ליצמן הופתעו אתמול כאשר נתניהו הניח את אקדח הבחירות על השולחן והציב דד ליין של שבועיים להסדרת הנושא. ליצמן לא היה בישיבת ראשי הסיעות מאחר וביקר עם הנשיא ראובן ריבלין בבני ברק ולא שמע דבר על תאריך יעד של שבועיים.

השאלה שמעסיקה את הפרשנים הבוקר הינה האם מדובר באיום סרק על מנת לנסות ולהוריד את ליצמן מהעץ או ברצון אמיתי של נתניהו ללכת לבחירות.

"צריך לזכור שבסקרים הוא למעלה מ-30 מנדטים ואין לו חשש אמיתי מבחירות", אומר הבוקר הפרשן הפוליטי ירון דקל.

הפרשן יוסי ורטר כותב בהארץ כי "חוק הגיוס החדש יהיה אחד הנושאים הראשונים והדחופים ביותר במשא ומתן הקואליציוני. בג"ץ לא יסכים שימרחו אותו עד אין קץ".

לדברי ורטר, החרדים לא יפגשו עסקה חלומית יותר והצעה מיטיבה יותר מזו שמונחת היום על השולחן אולם הכל תלוי בהחלטת האדמו"ר מגור ומועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר