לא רק פולין

ההיסטוריון האיטלקי חושף: אלפי איטלקים סייעו לנאצים

סיימון לויס-סולאם, חוקר ומרצה באוניברסיטאות הנחשבות בעולם, מפרסם את ספרו בשם "התליינים האיטלקים: השמדת יהודי איטליה" ובו אישומים קשים כלפי העם האיטלקי (אקטואליה, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
יהודי עונד טלאי צהוב בעצרת באיטליה (צילום: shutterstock)

החוקר והמרצה סיימון לויס-סולאם, המוכר כמומחה להיסטוריית העם היהודי באירופה, מפרסם את ספרו בשם "התליינים האיטלקים: השמדת יהודי איטליה", ובו אישומים קשים כלפי העם האיטלקי.

'טיימס אוף ישראל' מדווח כי לפי הספר, שתורגם לאחרונה לאנגלית וזמין לרכישה ברשת אמזון, אלפי אזרחים איטלקים סייעו בשנתיים האחרונות של השואה באיתור, גירוש ואף רציחת למעלה מ-6,000 יהודים איטלקים.

האנטישמיות באיטליה התחילה עם חקיקתם של חוקים אנטי-יהודיים וגזעניים בשנת 1938, שנתיים לפני שממשלת איטליה החליטה על שיתוף הפעולה עם השלטון הנאצי. יהודים פוטרו אז ממשרותיהם, גורשו ממוסדות החינוך והושמצו בתקשורת במדינה.

"על היהודים להיהרג, אחד אחד, ועל אפרם להיזרות ברוח", הכריז שדרן ברדיו רומא בשנת 1938. ציטוט זה כמו רבים אחרים מובא בספר, לאחר מלאכת מחקר שניהל לויס-סולאם, שמרצה על התחום באוניברסיטת ונציה ואף במוסדות בינלאומיים נחשבים כגון ברקלי ואוקספורד.

מחנה מוות נאצי-פאשיסטי באיטליה (צילום: שאטרסטוק)

"פעילים פאשיסטים היו תרים ברחובות בחיפוש אחר יהודים, או מידע באשר למקומות הימצאם", מספר ההיסטוריון שמוסיף כי מוסרי מידע שכזה היו מתוגמלים ביד נדיבה על ידי אותם אזרחים פאשיסטים. בנוסף, סייעו פעילים בסדרה של מאסרים המוניים של יהודים בנובמבר 1943. היהודים הועברו לאחר מכן למחנה ההשמדה אושוויץ.

אזרחים איטלקים גם פעלו כדי לרמות יהודים, במטרה להביא למעצרם: הם התחזו למבריחי גבולות, נטלו תשלום מיהודים שניסו להימלט מן המדינה ולאחר מכן מסרו אותם לשלטונות - שתגמלו אותם בסכומי כסף נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר