סערת היקבים ממשיכה

בכיר ב'העדה' בגילוי לב: "לא טוב לכם? אל תקנו מאיתנו"

הסרת חותמת כשרות מבקבוקי יין שציינו את חגיגות ה-70 לישראל, זמן מה אחרי חשיפת הדרישה להעברת אתיופים מתפקידם ביקב אחר, לא מרגשת בכיר בהכשר: "זה עושה לנו רק טוב" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash 90 / צילומסך)

יקב ששיווק בקבוק מיוחד לרגל יום העצמאות האחרון בו מלאו 70 שנה להקמתה של מדינת ישראל, נאלץ להסתיר את חומת כשרות בד"ץ העדה החרדית שעליו, כפי שפורסם ב'כאן', אך לא בהכרח בשל האידיאולוגיה האנטי-ציונית המיוחסת לו.

אמש חשף הכתב אוריה אלקיים את התנהגותו זו של הבד"ץ, שאירעה ביקב פסגות שבבנימין, אותה תולה כעת בכיר ב'העדה' בסיבה הקשורה דווקא לגורמים חיצוניים להכשר הוותיק.

בשיחה ל"כיכר השבת" מסביר הבכיר מהבד"ץ: "זה לא בגלל שיש את סמל ה-70 על הבקבוקים, לנו זה לא ממש מפריע. הענין הוא שאין לנו זמן וכוח לריב בגלל זה עם הפלג היותר קיצוני מאיתנו".

"זה בדיוק ככה היה בשנת ה-60 שנה למדינה של הציונים", מזכיר הבכיר, "כשאז פעילים עוד יותר קיצוניים מאיתנו פתחו במאבק להחרמת במבה נוגט של חברת אסם בגלל סמל החגיגות שהיה עליו".

כזכור, הכיתוב "מהדורה מיוחדת לרגל 60 שנה למדינת ישראל" שהופיע לפני כעשור על במבה אסם בטעם נוגט, עורר את זעמם של חוגי הקיצונים, שיצאו בקמפיין בלוחות המודעות להחרמת החטיף.

אז, בשנת 2009, נאלצו בכירים ב'ועד הכשרות' של "העדה החרדית" להתגונן ולהיערך לספיגת הנזק הכלכלי לקונצרן הגדול שתחת השגחתם.

החשיפה על הסרת חותמת הכשרות מבקבוקים שציינו את חגיגות ה-70 למדינה (באדיבות חדשות הערב, כאן 11)

בשיחה כעת עם הבכיר ב'העדה', הוא מוסיף ומתייחס לסערה שעוררה התנהלותם מול העובדים יוצאי אתיופיה ביקבי ברקן, שנדרשו לעבור מתפקידם בשל מוצאם ה"ספק-יהודי".

לדבריו, "הבלגן הזה היה טוב לנו... זו היתה פרסומת חיובית על זה שהכשרות שלנו טובה יותר מכל כשרות אחרת. זה גרם להבין שאנחנו לא מתפשרים בגלל כתבה בתקשורת החילונית וכמה ציוצים... זה בכלל לא מעניין אותנו. לנו יש כללי כשרות מחמירים, שלא משתנים כל יום לפי דעות הציבור. מי שלא טוב לו - שלא יקח בד"ץ".

"אגב, הטענה שאנחנו גזענים שגויה; הרי יש גם גוים עם צבע עור לבן. זה לא קשור לצבע עור", הוא מדגיש. "אנחנו לא חושבים שהאתיופים הם גוים חס ושלום, רק לפי כללי 'העדה' אנחנו לא יכולים להעסיק אותם".

הבכיר מ'ועד הכשרות' מסכם בנחרצות: "מי שרוצה שהאוכל והשתייה שלו תתאים לתקשורת ולציוצים בטוויטר, ולא להלכה - שיקח אוכל בהכשר 'הרבנות הראשית'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר