משבר פתיר

ראש הממשלה הרגיע את ליצמן: "אין דד ליין לחוק הגיוס"

אחרי הדברים הקשים בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשו להרגיע את סגן השר יעקב ליצמן, מי שסומן כמתנגד המרכזי, והודיעו: אין דד ליין של שבועיים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעקב לימן ובנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

אחרי יממה של לחץ במערכת הפוליטית בכלל ובמפלגות החרדיות בפרט, בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשו להרגיע את סגן השר יעקב ליצמן והודיעו לו כי לא מדובר בדד ליין של שבועיים בהם יהיה חייב להגיע להסכמה על חוק הגיוס.

כזכור, ביום ראשון הטיל נתניהו פצצה, בישיבת ראשי הקואליציה, והודיע: "אם לא תהיה פריצת דרך והתפשרות של החרדים תוך שבועיים, נחליט באופן מוסכם בתחילת החודש הבא על מועד לבחירות".

על פי הדיווח ב'ישראל היום', אמש נערכה שיחה בין לשכת נתניהו ללשכתו ליצמן, ובמהלכה "הועברו מסרים מרגיעים ולהערכת הצדדים המשבר פתיר. בלשכת ראש הממשלה הבהירו לאנשיו של ליצמן כי לא התכוונו לדד ליין של שבועיים, אלא שהם מעוניינים לפתור את העניין בשבועות הקרובים ולא לסחוב אותו יותר מדי זמן".

יצוין כי במערכת הפוליטית ממתינים כעת לכינוס 'מועצת גדולי התורה' של אגודת ישראל, שבידה להכריע האם הכנסת תתפזר וישראל תלך לבחירות.

סגן השר ליצמן הגיב השבוע לדבריו של נתניהו ואמר: "אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית. אין לנו כל עניין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם. הצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בעניין וכפי שיורו לנו כך נעשה".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", בדגל התורה ובש"ס בודקים אפשרות לשכנע מחד את סיעת אגודת ישראל להסכים לשינויים מינוריים ולאשר את החוק, או לחלופין להשפיע על ראש הממשלה נתניהו להסתפק בתמיכתם של דגל וש"ס בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר