הסיפור שמסעיר את בני ברק

קיבלה תרומת כליה מחרדי, חיללה שבת ונתקפה בכאבים

"קיבלתי מאחד האבלים תרומת כליה ובכל פעם שחיללתי שבת תקפו אותי כאבים, לרופאים לא היה הסבר, התחלתי לשמור שבת הכאבים נעלמו" • הסיפור שטלטל את משפחת רבי נחום אפל (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מימין: הרב נחום אפל ז"ל (צילום: פלאש 90 ושאטרסטוק)

סיפור מרטיט ומטלטל מסעיר בימים אלו את הקהילה החרדית בעיר בני ברק: אשה אלמונית, שאינה דתייה במקורה, העידה כי בזכות תרומת כליה החלה לשמור שבת.

לפני שבועות ספורים נפטר בבני ברק הרה"ח רבי נחום אפל ז"ל, מחשובי חסידי ויז'ניץ שהיה מקורב גם לחוגי בית בריסק.

בזמן השבעה הגיעה אשה, שלא הייתה מוכרת לבני המשפחה, לנחם את האבלים. אך בפיה סיפור שהדהים את בני המשפחה.

האשה נכנסה לחדר בו ישבו נשות המשפחה וכך סיפרה: "אני באה לנחם כי קיבלתי כליה מאחד מבני משפחתו של המנוח, היושב שבעה, ובזכות התרומה התחלתי לשמור שבת קודש".

וכך השתלשל הסיפור: האשה סיפרה עובדה מוזרה, לפיה בכל פעם שהייתה עושה איסור מלאכת שבת היא חשה כאבים עזים בגופה.

"הדלקתי אש, או עשיתי משהו אחר ולא הבנתי מדוע יש לי כאבים", סיפרה בהתרגשות: "על פי הרפואה לא אמור להיות כאבים לאחר תקופה קצרה, ופה זה נמשך ובדיוק באותם מקרים מוזרים".

לדבריה: "הלכתי לרופאים לשאול, אך הם לא מצאו דבר. הם אמרו כי 'אין שום סיבה לכאבים הנוראיים שתוקפים אותך' . יום אחד הבנתי שאולי זה קשור לכך שאני עושה איסור שבת. הכליה היתה של אדם שומר שבת וזה רמז מלמעלה בשבילי, גם לשמור את השבת הקדושה"..

הגברת סיפרה לאבלים כי התחילה לשמור שבת ואכן בפתע הפסיקו כל הכאבים שתקפו אותה. היא ציינה כי היא באה לנחם כדי לספר את הסיפור ולגרום לחיזוק ולקידוש השם.

ואכן הסיפור עשה לו כנפיים וגרם להתחזקות עצימה בקרב בני המשםפה וכל הסובבים.

יצוין כי הסיפור הובא לידי "כיכר השבת" על ידי החוקר התורני הרב משה בלוי ואומת על ידי משפחת אפל. לדברי הרב בלוי: "אשתי קיבלה כליה מכלתנו שגרה בבית שמש ולכן נחשפתי לסיפור הנורא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר