בגלל הירי במחבל

"מסוכנות לשלום הציבור": אלאור אזריה לא מורשה לשאת נשק

אזריה ביקש אישור לשאת עמו נשק, משום שלדבריו הוא נתון לאיומים ונשקפת לו סכנה בעקבות פרסומו כ"החייל היורה" במחבל בחברון, אך המודיעין המשטרתי שלל את דבריו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור אזריה (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

משטרת ישראל דחתה את בקשתו של אלאור אזריה לרישיון לנשק, בשל תקרית הירי במחבל בחברון בה התפרסם ואף נענש.

לפי חשיפת הכתב אלי סניור ב-ynet, אזריה הגיש בקשה רשמית למשרד לביטחון הפנים לקבל אישור לשאת עמו נשק, משום שלדבריו הוא נתון לאיומים ונשקפת לו סכנה, אך כאמור נדחה.

כזכור, לפני כשנתיים וחצי ירה אזריה למוות במחבל מנוטרל בחברון, ותועד על ידי פלסטיני תושב העיר. בגין כך הוא הורשע בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, במשפט שטטל את המדינה על כל שלביו.

בהכרעת הדין ציינו השופטים כי "לא הייתה הצדקה לירי. העובדה שהיה מחבל על הקרקע שביקש לקטול חיי חיילים אין בה להצדיק פעולה לא מידתית. הירי של אזריה לא עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש".

אלאור על עונשו: "נכנסתי לכלא בראש מורם" (צילום ארכיון: מתוך פייסבוק)

לפני כמה חודשים, לאחר ששוחרר מהכלא, ביקשה ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) כי המדינה תאפשר לאזריה לשאת נשק, ובעקבות כך הוא הופנה להגיש בקשה רשמית באגף כלי היריה במשרד לביטחון פנים, שהחלטותיו נקבעות על פי עמדת המשטרה ומשרד הבריאות וגורמים נוספים.

אך כאמור, המשטרה דחתה את הבקשה, בטענה כי מעשיו מוכיחים שהוא מסוכן לציבור. במקביל לבדיקה שערכו במודיעין המשטרתי שלא העלתה כל איום ביטחוני שנשקף לאזריה.

"נתוניו האישיים של המבקש אינם עונים לקריטריונים המאפשרים מתן נשיאת כלי ירייה בהמלצה פרטנית של המשטרה", נמסר מהמשטרה, שאף נתלתה בעברו הצבאי של אזריה, ממנו "עולה מסוכנות לשלום הציבור", לפי גזר הדין שהושת עליו.

עו"ד בנימין מלכא (באדיבות המצלם)

עו"ד בנימין מלכא, שייצג בעבר את אלאור אזריה, אומר ל'כיכר השבת' בתגובה: "אני סבור כי מחמירים עם אלאור יתר על המידה. מדובר במי שריצה את עונשו ושילם את חובו לחברה. על המשטרה לבחון האם קיים איום קונקרטי או אם לאו. זהו הפרמטר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיני מקבלי ההחלטה לעניין מתן רישיון נשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר