"ערך סנטימנטלי"

שעונו של היהודי שנספה באסון הטיטאניק - מוצע למכירה

סיני קנטור, מהגר יהודי מרוסיה, טבע באסון שפקד את הספינה המפורסמת, אך אשתו סייעה באיתור חפציו - בין היתר שעון כיס מיוחד שעליו חרוטים כיתובים עבריים (אקטואלי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
טביעת הטיטאניק, איור שהתפרסם בעיתון בריטי (צילום: shutterstock)

שעונו של יהודי שנספה באסון הטיטאניק המפורסם, מוצע למכירה, וצפוי להיקנות בסכום של מעל 20,000 דולרים.

השעון יועמד למכרז בחברת האספנות Heritage Auctions, כאשר המחיר ההתחלתי יעמוד על 10,000 דולרים, וניתן יהיה להגיש הצעות עד לתאריך ה-25 באוגוסט, כך מדווח אתר 'אלגימיינר'.

השעון הייחודי השתייך לסיני קנטור, בן 34 במותו, שהיה מנוסעי הטיטאניק. קנטור, שהיגר מרוסיה, רכש כרטיסי מחלקת-תיירים על גבי ספינת הפאר יחד עם אשתו מרים, שהיתה אז בת 24, כשפניהם מועדות לניו יורק, אלא שכלי השיט הענקי התנגש בקרחון - ב-12 לאפריל 1912.

סיני היה כאמור בין מאות הנספים באסון קשה זה, אך מרים ניצלה לאחר שהועברה לסירת הצלה. גופתו של סיני אותרה מאוחר יותר, כשרק כותנתו לעורו. מרים הסתייעה בארגון Legal Aid Society כדי למצוא את יתר חפציו, ולאחר 8 ימי חיפושים נמשו מן המים הקפואים שעון כיס, בגדים, דרכון רוסי, מחברת, ארנק ובו כסף וכן טלסקופ.

חלק מניצולי הטיטאניק (צילום: שאטרסטוק)

על גב השעון, המורכב מכסף וברונזה, חרוט איור המתאר את משה רבינו האחוז בלוחות הברית, ובמקום הספרות המעידות על השעה - ישנן אותיות עבריות.

"סיפור הרקע לפריט שכזה, מוסיף הרבה מאד", נמסר מחברת האספנות. "האיש כנראה לא היה אמיד במיוחד, אך הוא בחר להשקיע בשעון שיוקיר את יהדותו". מי שירכוש את השעון יקבל גם צרור מכתבים בעלי מידע משפחתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר