בנט תוקף

בעקבות השקט: מעבר 'כרם שלום' נפתח

שר הביטחון הודיע כי לאור השקט בשלושת הימים האחרונים ברצועת עזה הוא יפתח את מעבר כרם שלום ואף ירחיב את אזור הדיג לתשעה מיילים ימיים. הבית היהודי מתנגד (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליברמן בביקורו בכרם שלום (צילום: עמוד הפייסבוק של ליברמן)

צה"ל הודיע כי מעבר הסחורות לעזה - 'כרם שלום' ייפתח הבוקר (רביעי), לפעילות מלאה וכי מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב לתשעה מיילים ימיים. ההודעה נמסרה בעקבות החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן שהתייעץ עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט.

ליברמן אמר אתמול כי "פתיחת מעבר כרם שלום, לאחר שלושה ימים של שקט נועדה לאותת לאוכלוסיה בעזה כי שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה".

כזכור, הודיע השר ליברמן לפני שבועיים על סגירת המעבר עד להפסקת טרור העפיפונים באופן מוחלט.

ההחלטה לפתוח שוב את המעבר גררה עימות פוליטי חריף בין ליברמן לשר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט המתנגד למהלך. בנט תקף אמש את ליברמן על ההחלטה הזו, ואמר כי "מחוות ליברמן לחמאס הן שגיאה - שרי הבית היהודי יצביעו נגד הסכם ישראל-חמאס".

בנט אמר לאור ההסכם המתגבש בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים, כי "מפלגת הבית היהודי תתנגד להסכם של שקט זמני שיאפשר לחמאס להתחמש מחדש ולהתעצם לקראת הסבב הבא". מדובר בפעם הראשונה ששר בקבינט המדיני-ביטחוני מודה כי מתקיימים מגעים להסכם עם חמאס. עד עתה ישראל התעלמה מהדיווחים בתקשורת הערבית על מגעים כאלה וטענה כי אינה מחויבת להפסקת האש החמאסית.

בנט אמר בנוסף, כי "ה'שקט' הזה יעניק לחמאס חסינות מוחלטת כדי להצטייד מחדש ברבבות רקטות שיאיימו על כל חלקי הארץ ויאפשר להם לפתוח במלחמה נגד ישראל בזמן ובתנאים שנוחים לו. הדבר יוביל, בסופו של דבר, לפתיחת שתי חזיתות מסוכנות, צפונית ודרומית, במועד שיקבע האויב ועל פי תנאיו".

ממפלגת ישראל ביתנו מיהרו לתקוף בחזרה את בנט ומסרו כי "כהרגלו, השר בנט רץ לתקשורת עם סיסמאות ריקות מתוכן, שהן לא יותר מפוליטיקה קטנה על גבם של צה"ל ומערכת הביטחון. עדיף שיתעסק באלימות הגואה בבתי הספר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר