משבר חוק הגיוס

'דגל התורה' וש"ס פועלים יחד לגבש פתרון

ב'דגל התורה' ובש"ס פועלים כדי להפעיל את השפעתם על 'אגודת ישראל' בניסיון להגיע להסכמות סביב חוק הגיוס • גדולי ישראל משתי המפלגות מעורבים במאמצים שנעשים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דרעי וגפני. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משבר חוק הגיוס: ב'דגל התורה' ובש"ס לא אומרים נואש ובימים האחרונים מנסים להפעיל שוב את השפעתם על 'אגודת ישראל' במטרה להגיע להסכמות על אישור חוק הגיוס.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני סבורים כי זו תהיה שגיאה ללכת כעת לבחירות על רקע חוק הגיוס, מה גם שאי אפשר לדעת את הרכב הקואליציה הבאה והאם ניתן יהיה להשיג אז חוק טוב יותר.

בימים האחרונים פועלים בהנהגה הרוחנית של שתי המפלגות לפתור את המשבר בניסיון למנוע את הקדמת הבחירות זאת בהמשך למאמצים שנעשו לפני חודש בעניין בהוראת גדולי ישראל.

ביום שני נועד יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין לדיון בנושא חוק הגיוס כאשר בדיון השתתפו גם הגר"נ זוכובסקי ונאמן הבית דוד שפירא.

אתמול נועד הגר"ג אדלשטיין בביתו ברחוב ראב"ד גם עם חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שמעון בעדני, במטרה לגבש הסכמה משותפת.

מדובר, כאמור, בהמשך למאמצים שנעשו בעניין בחודשים האחרונים, כאשר גפני ומזכיר המועצת הרב אברהם רובינשטיין, שיגרו מסר אל האדמו"רים מבעלזא ומויז'ניץ בשמו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שעדיף להימנע מבחירות על רקע משבר חוק הגיוס.

ל"כיכר השבת" נודע כי מטרת הפגישות הינה כפולה. ראשית, לנסות לתאם חזית אחידה בין כלל המפלגות החרדיות, כולל אגודת ישראל, באשר לשינויים הדרושים בחוק, ולנסות להעביר אותו עם תחילת מושב החורף.

"אם צריך יהיה לכנס את שלושת המועצות לצורך כך נעשה גם את זה", אומר הבוקר ל"כיכר השבת" גורם בכיר במפלגות החרדיות. "האחדות חשובה לנו ולעולם התורה יותר מכל".

מטרה משנית הינה באם חלילה המאמצים לחזית אחידה ומגובשת לא יישאו פרי, הרי שלפחות ב'דגל התורה' ובש"ס יוכלו לומר שוב לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי נעשו כל המאמצים וכי מבחינתם ניתן להסתפק בשינויים בחוק ואין צורך ללכת לבחירות בשל כך.

הכדור אז יהיה בידיו של נתניהו שיצטרך להחליט האם ברצונו ללכת לבחירות למרות הכל או שאולי יעדיף לסמוך על תמיכתם של המפלגות החרדיות למעט 'אגודת ישראל'.

במפלגות החרדיות חלוקות הדעות האם ניתן אכן לגבש הסכמה אחידה. לטענת גורמים ב'דגל' ובש"ס, יש אופציות ורעיונות שונים לפתרון המשבר ובמידה שקיים רצון טוב מכל הצדדים אפשר למנוע את הקדמת הבחירות.

מנגד, גורמים ב'אגודת ישראל' מטילים ספק וטוענים כי מדובר בשלב מאוחר מידי וכי הרכבת יצאה לדרך. "צריך שינויים מהותיים בחוק הזה ולא נראה שהשר ליברמן יסכים עליהם ולכן נדמה כי אין פתרון אמיתי באופק", הם אומרים.

בתוך כך, העיתונאי עקיבא וייס דיווח הבוקר ב'יומן הבוקר' ברשת ב' כי בעקבות התנגדות אגודת ישראל לחוק הגיוס החדש, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, החליפו בימים האחרונים מסרים, וסיכמו לשלוח שליח לבכירי חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, האדמו"רים מגור ובעלזא.

הגר"ש כהן והגר"ג אדלשטיין מבקשים להגיע לפשרה בחוק הגיוס, כדי שלא יתקיימו בחירות על רקע החוק ולכן לעשות הכל על מנת שחוק הגיוס יעבור עוד לפני הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר