הפילוג בסיעת 'יהדות התורה'

ב'דגל זועמים על ליצמן: לא הסביר לרבי כמה חוק הגיוס טוב

משבר חוק הגיוס והאיום של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרק את הקואליציה, מביא את סיעת 'דגל התורה' לצאת במתקפה חריגה נגד ליצמן שלדבריהם לא הסביר לרבי עד כמה החוק טוב (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גפני, הרבי מגור וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ואדיבות המצלם)

משבר חוק הגיוס והחשש שראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל החלטה לפרק את הקואליציה, כפי שאיים בתחילת השבוע, גורמת למתיחות בתוך הסיעות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה'. כאשר הביקורת הגדולה מגיע דווקא מסיעת 'דגל התורה' בראשות ח"כ משה גפני. לדברי 'דגל' "ליצמן לא הסביר לאדמו"ר כמה החוק טוב לנו".

ב'דגל' חשים כי חוק הגיוס הנוכחי הוא הטוב ביותר שהציבור החרדי יכול לבקש, או לפי הגדרתם 'הרע במיעוטו', בטח במצב בו איש אינו יודע מה יתרחש לאחר הבחירות, והאם בכלל הסיעות החרדיות יהיו חלק מהממשלה. החשש הנוסף: עצם היציאה לבחירות על רקע משבר הגיוס, מה שצפוי לחזק את יאיר לפיד.

הביקורת הנשמעת מבכירי 'דגל התורה' כמעט ולא דולפת אל כלי התקשורת. אך, השבוע פרסם העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', ציטוטים חריפים מצד בכירי 'דגל' כנגד סגן השר יעקב ליצמן, מי שמייצג את חסידות גור, שככל הנראה הרבי מגור הוא הגורם האדמו"ר המרכזי במועצת גדולי התורה המתנגד לאישור החוק הנוכחי.

לדברי בכירי 'דגל': "מישהו אמר לאדמו"ר מגור "סנקציות", אבל לא הסביר עד הסוף כמה הן מרוככות. מישהו לא הסביר לו שזו הזדמנות פז לשים פעם אחת ולתמיד את הסוגיה הבוערת והמתסיסה הזו מאחוריהם".

שלזינגר סיכם בלשונו: "מי ששמע בשבועות האחרונים את אנשי דגל התורה מדברים נגד אנשי אגודת ישראל יכול היה לחשוב שמדובר בשני ניצים, כאלה הקרובים יותר ליחסים שבין ג'מאל זחאלקה לבצלאל סמוטריץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר