סערה בבני ברק

המחלוקת בישיבת 'בית מאיר' שמפלגת את הישיבה קטנה

מחלוקת בין ראשי ישיבת 'בית מאיר', הגדולה והקטנה, הובילה לפיטורי הגר"א זלזניק ולפתיחת ישיבה חדשה על ידו - בהוראת הגר"ח קנייבסקי. כעת, הסוגיה הגיעה לפתחו של בית הדין (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת "בית מאיר" הגדולה (צילום: גוגל מפות)

סערה מטלטלת את עולם הישיבות בבני ברק - החל מפתיחת זמן אלול - בה מעורבים גדולי ישראל בעקבות הוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כאשר הפרשה הגיעה עד לפתח בית דינו של הגאון רבי ניסים קרליץ.

מדובר בישיבת 'בית מאיר' לצעירים, השוכנת בסמיכות לישיבת בית מאיר הגדולה, ברחוב דבורה הנביאה בבני ברק, העומדת בעין הסערה. בראשות הישיבה לצעירים עומד הגאון רבי איסר זלזניק, עד לפני כשנה לא נרשמו כל התחככויות בין הישיבה הקטנה בראשות הרב זלזניק, המזוהה עם המחנה המרכזי במגזר הליטאי, לבין ראש הישיבה הגדולה, הגאון רבי צבי רוטברג, המזוהה עם "הפלג הירושלמי".

אלא שבתקופה האחרונה הכניס הגאון רבי צבי רוטברג אנשי צוות חדשים לישיבה לצעירים שבראשות הרב זלזניק, זאת על רקע חילוקי דעות בין השניים. עיקר המחלוקת הייתה לאחר סירובו של הרב זלזניק לשלוח בחורים המסיימים את שיעור ג' לישיבת בית מאיר הגדולה שבראשות הגר"צ רוטברג.

הודעת הפיטורין

לדברי מקורבים לגר"א זלזניק: "זרקו אותו מהישיבה בשל כפיפותו לגדולי ישראל והתנהלותו העצמאית המנוגדת לדעתו של הגר"צ רוטברג".

בעקבות ההתרחשויות, מספרים המקורבים, נכנס הרב זלזניק למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהורה לו, כך לדבריהם, לפתוח ישיבה חדשה. בעקבות כך, נערך הרב זלזניק בתוך פרק זמן קצר לפתיחת ישיבה חדשה כך שבאם לא יהיו שינויים, בתחילת השבוע הבא תיפתח הישיבה החדשה אליה יעברו מרבית תלמידי הישיבה המזוהים עם מחנה הרוב.

כתב מינוי ראש הישיבה החדש (צילום מסך)

בישיבה צפויים ללמוד כ-75 בחורים, כאשר מרבית הורי התלמידים הודיעו כי בנם יעבור לישיבה החדשה של הרב זלזניק, מה שמעמיד את ישיבת "בית מאיר" הקטנה בסכנת סגירה.

הגאון רבי צבי רוטברג הגיש תביעה לדין תורה בבית דינו של הגאון רבי ניסים קרליץ בבקשה למנוע מהרב זלזניק לפתוח את הישיבה החדשה, בעקבות הסכנה לישיבת בית מאיר הקטנה.

יצוין כי מאחורי הקלעים מתנהל לו, במקביל, מאבק נוסף של ישיבת "בית מאיר" הקטנה מול ישיבה ספרדית ששכרה מבנה סמוך - אליו לטשה "בית מאיר" עיניים, עד כדי פניה לבית דין, אך כעת, שהישיבה עומדת בפני פירוק, ספק אם המאבק על המבנה יימשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר