המגעים המצרים

מסתמן: אלו פרטי ההסדר בין ישראל וחמאס

על פי הדיווח ברשת הטלוויזיה אל מיאדין, קטאר תממן את המשכורות ואת החשמל ברצועת עזה וישראל תפתח מעבר בין עזה לקפריסין, במסגרת הסכם לרגיעה ארוכת טווח (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ילדים בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

תשלום החשמל של הרצועה על ידי קטאר, מימון כל המשכורות לעובדי הממשלה העזתית ופתיחת מעבר בין עזה לקפריסין בפיקוח ביטחוני ישראלי - אלה פרטי ההסכם המסתמן בין ישראל והחמאס, בתיווך מצרים - על פי הדיווח של רשת הטלוויזיה הערבית 'אל מיאדין'.

בשבועות האחרונים מתנהלים מגעים אינטנסיביים בין ישראל לחמאס, בתיווך מצרי, בניסיון להביא לרגיעה ארוכת טווח ביניהם. למרות הביקורת מצד האזרחים משני הצדדים, נמשכו כל העת המגעים ואף תוך כדי חילופי האש וההסלמות האחרונות.

מי שמוביל את המאמצים, הוא ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, שעל פי הדיווח בעיתון 'אל חיאת', ביקר אתמול (רביעי) בתל אביב במסגרת המגעים להביא להסכם הרגיעה. ע"פ הדיווח בעיתון הערבי, כמאל צפוי להיפגש היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. עוד דווח כי יתכן וכבר מחר יתכנסו הפלגים הפלסטיניים כדי להודיע על קבלת ההסכם.

על רקע המגעים להסדרה, מסר היום גורם ביטחוני ישראלי כי "מחר יום המבחן ברצועת עזה". מחר צפויות להימשך ההפגנות על גבול הרצועה. אחד מראשי חמאס בעזה, חליל אל חייה, קרא היום לאזרחי הרצועה לחדש מחר את תהלוכות השיבה ולהגיע להפגין בגבול עם ישראל. ע"פ הבכיר הישראלי, מחר ייבחנו רצינות כוונותיו של חמאס להגיע להסדרה עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר