מראש העין לחדרה

הגר"י ארנברג חיזק את הורי העריק: "סדר מוסר חי"

בית הדין הצבאי ביפו גזר 50 ימי מאסר על בן הישיבה העריק, ניסן ראדה • הוריו, הגיעו אמש מראש העין לביתו של ראש ישיבת "כנסת יצחק", שחיזקם ועודדם: "רואים לפנינו 'סדר מוסר חי'" • צפו בגלריה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ארנברגר ואבי הבחור (באדיבות המצלם)

בית הדין הצבאי ביפו גזר חמישים ימי מאסר בכלא צבאי על תלמיד הישיבה העריק ניסן ראדה, למרות דרישת התביעה הצבאית להשית עליו 120 ימי מאסר.

לפי הערכות של עסקני 'הפלג הירושלמי', ראדה יישב בפועל כארבעים ימים בלבד זאת לאחר ניכוי שליש מהעונש וחנינה לפני ראש השנה.

בוועדה להצלת עולם התורה טוענים כי "שלטונות הצבא שיודעים כי הוא תלמיד ישיבה לכל דבר וענין, נקטו בהתעלמות מתעמרת ודרשו להתייחס לראדה כעריק לכל דבר וענין, וכל זאת בשל עניינים פורמליים של הגשת טפסים בלבד. הגישה המתעמרת הנ"ל מוכיחה יותר מכל עד כמה שיתוף הפעולה של הציבור החרדי עם חוק הגיוס קריטי עבורם, כי ללא שיתוף הפעולה - חוק הגיוס הופך לאות מתה בספר החוקים של מדינת ישראל".

בתוך כך, הוריו של ניסן ראדה עלו אמש (רביעי) למעונו של ראש ישיבת כנסת יצחק, הגאון רבי יהושע ארנברג, לעצה וברכה.‬

הרב ארנברג פנה להוריו של התלמיד העריק והביע את רצונו לבוא לביתם בראש העין כדי לחזקם ולעודדם. מששמעו ההורים כי הרב ארנברג מתכוון להגיע עד לביתם, הקדימו ובאו ביום רביעי בערב לביתו.

עם הגיעם התקבלו בני המשפחה בשירה על ידי מאות בני הישיבה, והוזמנו לעלות לבית ראש הישיבה שקיבלם בחביבות מיוחדת ונועד עמם לשיחה במשך שעה ארוכה.

במהלך השיחה סיפר אביו של הבחור העצור כי בעיר מגוריהם בראש העין ישנה התעוררות נרחבת של בני ישיבות ואברכים להמנע מהתייצבות בלשכות הגיוס.

לאחר מכן הצטרפו רבני הישיבה המשגיח הגאון רבי טוביה הלוי נוביק, הגאון רבי אליעזר גוטסגנדה ועוד מרבני הישיבה. וכן השתתפו רבים מבני הישיבה אברכים ובני הקהילה החרדית. במקום נישאו דברי חיזוק ושבח לאסיר ובני משפחתו על עמידתם האיתנה.

ראש הישיבה אמר בדבריו כי "עכשיו סיימנו סדר מוסר בישיבה וכעת רואים לפנינו 'סדר מוסר חי', כזו רוממות, כזו מסירות נפש למען התורה".

לקראת סיום הביקור ביקש הרב ארנברג להעניק לאסיר ראדה את ספרו "שפתי דעת" עם הקדשה אישית מיוחדת. וכן המשגיח הרב נוביק הפקיד בידי ההורים מכתב מיוחד עבור בנם.

גם בצאתם לוו בני המשפחה בשירה על ידי רבים מבני הישיבה ואברכי הקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר