העיתונאי ומקורבו של ביבי הצליח לקומם עליו את הברנז'ה

הזיגזוג בדעותיו של שמעון ריקלין, עיתונאי המקורב לנתניהו, בנושא הטיפול בהסלמה בעזה עורר גל של תגובות בטוויטר, נגד ובעד, חלקם אף ציניות. ריקלין לא נשאר חייב (עיתונות)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

שמעון ריקלין, עיתונאי ימני הידוע בקרבתו ואהדתו לנתניהו הצליח לקומם עליו לא מעט אנשי תקשורת ועיתונאים לאחר שבזמן ההסלמה האחרונה ברצועה צייץ בעד מבצע צבאי, ועכשיו, לאחר שהושג ע"פ הדיווחים הסכם עם חמאס בהכוונת נתניהו, צייץ נגד לחימה בעזה ובעד הפסקת אש.

בציוץ שצייץ ריקלין בטוויטר לפני שבוע בשיא המתיחות וההסלמה מול עזה כתב: "לאורך כל צוק איתן הסבירו לנו שהחמאס לא רוצה להילחם. עכשיו אחרי מאות שיגורים ושריפת השדות שלנו שוב מסבירים לנו שהחמאס לא רוצה להילחם. מספיק לשקר אותנו. מספיק לאיים. מחבלים צריך להרוג והרבה. הגיע הזמן לפגוע בהם וחזק ולא רק במחנות הפליטים. גם במגדלי היוקרה ברימל".

אך אתמול (רביעי) לאחר שהתחילו להגיע הדיווחים על הסכם רגיעה שמתגבש מול חמאס בהכוונת ראש הממשלה נתניהו, צייץ ריקלין את הציוץ הבא שקומם עליו את הברנז'ה: "הבעתי את דעתי פה ובערוץ 20 הרבה פעמים על חוסר תגובה הולמת נגד החמאס ונגד הסיפורים שסיפרו לנו. אבל. אם ראש הממשלה הצליח למנוע מלחמה הקיץ, והגיע להסדרה שכוללת הרחבת אזורי דיג ואספקת מזון ודלק, אם באמת זה יחזיק מעמד בשקט מוחלט- אני מצדיע לו".

עיתונאים, אנשי תקשורת ובעלי דעה הגיבו בזלזול לשינוי הקיצוני בדעותיו של ריקלין וזקפו זאת לעובדה כי רק רצונו של ריקלין ליישר קו עם ה"בוס" נתניהו הוא שגרם לשינוי בדעותיו.

שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) צייצה בתגובה לדבריו: "דגים עפים, ציפורים שוחות, יהפוך נמר את חברבורותיו וריקלין משבח הסכם עם החמאס. עם החמאס! לא יודעת מה מטורף יותר: 1. הודאות המצמררת שאם זה היה מנהיג שמאל הוא כבר היה נישא כאן בהפגנות עם ארון מתים (ולא אוסיף) 2. ההיעדר הטוטאלי והמהמם של אידיאולוגיה והמרתה בסגידה עיוורת לשליט".

הפעיל החברתי אלדד יניב צייץ בציניות: "על פי בקשתו של שמעון ריקלין מברך כל הקהל הקדוש מימין ומשמאל: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹ-הֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמָן הַזֶּה. אתם כבר יודעים למה".

איציק אלרוב, היועץ החרדי של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי צייץ: "מספרים שלפיד נפעם מכמות הזגזוגים של שמעון ריקלין ושוקל להציע לו את המקום השני במפלגה".

מאוחר יותר ניסה ריקלין להסביר את עצמו וצייץ: "מקבל באהבה את התסכול שמופנה אלי מרבים בשמאל שממש המומים ומאוכזבים שאולי נתניהו הצליח למנוע מלחמה בדרום הקיץ. חלק מהקטילות גם מצחיקות. אבל בסוף העיקרון ברור: יורים עלינו? צריך לפגוע בהם בכל הכח. הזדמנות לשקט לטווח ארוך? שווה לנסות. ובליבכם אני בטוח שרובכם מסכים עם זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר