במעיני הישועה

סיבוך עכברת: נער חולה בדלקת קרום המוח

נער שלקה על פי החשד בעכברת חלה בדלקת קרום המוח שידועה כסיבוך של העכברת. הנער מאושפז בבית החולים מעיני הישועה. מצב שאר הנערים בביה"ח משתפר (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

מחלת העכברת שהתפרצה בשבוע האחרון בשל זיהום במקורות המים בצפון הובילה לאשפוזם של רבים אחד מהם אף לקה בדלקת קרום המוח המוכרת כסיבוך

פרופ' אלי סומך מנהל אגף הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה מסר כי "נכון להיום מאושפזים במחלקת הילדים שבמרכז הרפואי מעיני הישועה 7 ילדים ובני נוער בגילאי 11 עד 17 עם תסמינים קליניים המעלים חשד משמעותי להדבקות במחלת העכברת לאחר שבילו באתרים שהוזכרו עד כה בהודעות משרד הבריאות".

"מצבם של הילדים משתפר למעט מקרה אחד של נער שבו התגלתה דלקת בקרום המוח המוכרת כסיבוך של המחלה".

מבית החולים נמסר כי חדר המיון מטפל בפניות של ילדים ונערים עם תסמינים שונים שהתפתחו לאחר ששהו באתרים המוזכרים כולל משפחה עם 5 ילדים בגילאי חצי שנה עד 12 שנבדקה במיון בעקבות תסמיני חולי שונים כמו חום, כאבים, בחילות והקאות. לאחר בדיקות והשגחה שוחררה המשפחה להמשך מעקב וטיפול בקהילה.

במשרד הבריאות פרסמו היום (חמישי) את תוצאות בדיקות הקולי שנלקחו בכמה נחלים ברמת הגולן לאחר שהתברר כי אזרחים נחשפו למחלת העכברת בעת ששחו בנחלים. בזמן שהתקן לטבילה או שחייה הוא 400, בנחל זאכי עמד המספר על 4400 - פי 11 מהמותר. בבריכת המשושים ובנחל יהודיה מצאו תואצות של 1100 ו-1170 בהתאמה, פי 3 מהמותר. בנחל זוויתן עמה התוצאה על 500.

במשרד הבהירו כי אין שינוי בהנחיות שפורסמו עד כה ועדיין קיימת אזהרה על כניסה למים בנחלים הבאים: זאכי, יהודיה, משושים, זוויתן , הירדן באזור פארק הירדן בלבד, שפך נחל דליות באזור המג'רסה (בטיחה, בקעת בית צידה) בלבד ונחל ג'ילבון.

"אנחנו עוקבים מקרוב באופן יומי ומדווחים לציבור בצורה שוטפת", אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "חשוב לנו להזהיר מפני תופעת 'פייק ניוז' שרצה ברשתות החברתיות ולהקפיד להסתמך רק על הודעות רשמיות של הגופים המוסמכים לכך. את המידע הרשמי אפשר למצוא באתר משרד הבריאות ובפרופילים הרשמיים של המשרד ברשתות החברתיות. כמו כן באתר של רשות הטבע והגנים".

ברשות הטבע והגנים מסרו כי הרשות, יחד עם רשות המים, חברת מקורות ואגודת המים מי גולן נערכים להזרמת מים נקיים לכמה נחלים שתבוצע מיידית עד אחרי החגים. ההזרמה נועדה להגדיל את הספיקות בנחלים עם מי קידוחים נקיים ובכך להפחית את ריכוזי המזהמים בנחלים שנסגרו עקב הדגימות הלא תקינות.

ברשות הוסיפו כי "משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים ימשיכו לבצע דיגום נחלים למען בריאות הציבור. כפי שנכתב ונאמר, מעבר ל-6 הנחלים שנאסרו לרחצה כל שאר מקורות המים בצפון מותרים".

עד כה דווח למשרד הבריאות על 253 בני אדם שנדבקו בחיידק ופנו לקבלת טיפול ואבחנה רפואית. ב-32 מקרים מהם נתקבלה תוצאת מעבדה חיובית לעכברת (לפטוספירוזיס).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר