חשיפה

גורם בכיר: 'ש"ס אחראית לאי מינוי הדיינים; בגלל הבחירות'

אי הנעימות ממשפחת הרבנים אבוחצירא, התמודדות בנו של הראש"ל הגר"ש עמאר למועצת הרה"ר והתככים הפנימיים - מול כל אלו מנסה יו"ר ש"ס השר דרעי לתמרן, במצב של טרום בחירות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר, הגר"י יוסף והשר דרעי (צילום ארכיון: כיכר השבת)

מזה חודשים ארוכים שהוועדה למינוי דיינים לא מתכנסת, כשבכל פעם שנקבע תאריך לשם כך, הוא נדחה לאחר מכן שוב ושוב, זאת למרות בקשות כלל הגורמים המעורבים בענין ומעוניינים שהיא תתכנס במהירות כדי למנות עשרות דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים.

התאריך האחרון שנקבע להתכנסות זו, הוא כ"ו אלול, ערב ראש השנה, אך גורם בכיר המעורה במינוי הדיינים חושף בשיחה עם "כיכר השבת" כי מאחורי הקלעים ישנו רצון של תנועת ש"ס לדחות את הבחירות לוועדה, עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בעוד כחודשיים וחצי.

לדברי הבכיר, "השר אריה דרעי חושש ממצב בו רבנים יפעילו לחצים למנות קרובי משפחה, כאשר הם ישתמשו בבחירות לרשויות כמנוף לחץ על המפלגה בכך שירמזו כי לא יתמכו בש"ס במידה ודרישתם למינוי מסוים לא תתקבל".

השבעת דיינים, לאחר סבב המינויים הקודם (צילום: ישי כהן)

"צריך להבין", מוסיף הבכיר. "מדובר במינויים לבתי הדין, להם ממתינים עשרות מועמדים - מהציבור הספרדי בלבד. בסוף אתה צריך לבחור שישה דיינים ספרדים, וצריך לקבל החלטה לא פשוטה".

לדבריו, "בש"ס יש כאמור רצון לדחות את כינוס הוועדה עד לאחר הבחירות. היה לנו קצת מוזר כשראינו שמאחורי הקלעים היו בכירים בש"ס שדווקא הם רצו לדחות את הכינוס, בשקט - כשאיש לא ידע - ובשיחות סגורות הצלחנו להבין שזו אכן הסיבה".

"לדוגמה", אומר הבכיר, "משפחת הרבנים אבוחצירא רוצה למנות שני רבנים לדיינים. אני מדגיש שהם לא איימו חס ושלום, אבל ברור שזה חשש אמיתי, כי אף אחד לא יכול לפגוע ברבנים בכירים בתקופה כזו רגישה כמו בחירות. כך גם הגאון רבי יהודה דרעי, שבנו מועמד לתפקיד דיין".

בתוך כך, בש"ס ממשיכים המגעים באשר לאפשרות למנות את הגאון רבי אליהו עמאר לתפקיד דיין. "רבי אליהו מועמד כבר כמה שנים", מסביר גורם במפלגה. "עד היום היה אפשר לטעון שיש פילוג עם אביו הראש"ל הגאון רבי שלמה משה עמאר, ושלכן הוא לא מונה. כעת הרי שורר שלום, ומדובר בתלמיד חכם עצום שעומד בראש כולל לדיינים - למה שהוא לא ימונה? איך יהיה אפשר להסביר לרב עמאר שהוא לא ממונה?".

רבי אליהו עמאר עם הראש"ל הגר"י יוסף, לפני שבועיים (צילום: יעקב כהן)

בהקשר זה יצויין עם זאת, כי ל"כיכר השבת" נודע שעדיין ישנו גורם בכיר המתנגד למינוי רבי אליהו עמאר, וככל הנראה זו הסיבה להתמודדות של הרב עמאר הבן לתפקיד חבר מועצת הרבנות הראשית.

"דרעי מנסה לפשר", מסכם גורם במפלגה. "הוא מנסה למנוע בעיות שיוכלו להיווצר ממינוי או אי מינוי. הוא בין הפטיש לסדן, וזה לא פשוט".

יודגש, כי גורם אחר בש"ס הרשמית הכחיש את הטענות המצוטטות בידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר