מנדלבליט לניר: חייב להעביר את החומרים

היועמ"ש הודיע לפרקליטיו של בכיר המשטרה לשעבר גיא ניר כי עליו להעביר את החומרים המפלילים לדבריו, על בכירי המשטרה ללא תנאים מוקדמים וללא הבטחות (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גיא ניר והמפכ"ל אלשיך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (חמישי) לפרקליטיו של ראש חטיבת המודיעין במשטרה לשעבר, תת-ניצב גיא ניר, כי עליו למסור לאלתר את המידע והחומרים שיש לטענתו נגד מספר בכירים במשטרה.

על פי הדיווח ב-ynet, מנדלבליט הבהיר, כי על ניר חלה חובה ציבורית למסור חומרים המהווים חשד לעבירות בלי תנאים מוקדמים ובלי הבטחה מראש של חסינות מפני הפללה עצמית.

כזכור, ניר פנה בראשית השבוע ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד אותם בכירים, בהם גם המפכ"ל הנוכחי, רב-ניצב רוני אלשיך, ניצב בדימוס מני יצחקי, ניצב בדימוס רוני ריטמן וניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב. תמורת המידע שניר מבקש למסור ליועץ המשפטי, הוא דורש חסינות מלאה ואף התחייבות שהיועץ יורה על פתיחה בחקירה מה שכרגע לא נראה שהיועץ מוכן לעשות.

ניר חשף שיחה בינו לבין ניצב יצחקי אודות איסוף חומר המודיעיני על תת-אלוף גל הירש, כשזה היה מועמד לתפקיד המפכ"ל. לאחר מכן טען שברשותו חומרים וראיות נוספות, לרבות ראיות דיגיטליות, בנוגע לעבירות פלילות שביצעו קצינים נוספים.

בהקלטות של ניצב יצחקי שפורסמו לאחרונה, שכיהן אז כראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, נשמע כיצד ביקש מתנ"צ גיא ניר, אז כאמור ראש חטיבת המודיעין, שיסייע בחיפוש חומרים על הירש כדי לגרום לו לפרוש מהמירוץ.

עוד טוען ניר כי הוא העביר בעבר מסמכים למח"ש, למבקר המדינה ואף לבג"ץ, וכי הודות להם נפתחה חקירה ובעקבותיה סיים ניצב רוני ריטמן את דרכו במשטרה. לטענת ניר, עובדה זו מצביעה על כך שהוא דובר אמת.

ניר הודח לפני כשנתיים מתפקידו לאחר מאבק משפטי ממושך. המשטרה נימקה את הצעד בממצאים של ועדת בדיקה בעניינו, שלטענתה העלו חשד לביצוע עבירות משמעת. ככל הנראה לניר יש סיבה לחשוש מהחומרים שבידיו וכעת ויתקיים משא ומתן בין אנשיו לבין הפרקליטות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר