דיווחים בארה"ב

טראמפ ופוטין הסכימו: על איראן לצאת מסוריה

גורם רשמי מהממשל האמריקני דיווח כי שני המנהיגים הסכימו בפגישה ביניהם בחודש שעבר כי על איראן לעזוב את סוריה. מדובר בדבר אותו דורשת ישראל בתוקף לאור הנסיבות בסוריה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין "הסכימו עקרונית" בפגישתם בהלסינקי בחודש שעבר על הצורך ביציאת הכוחות האיראנים מסוריה. כך דיווחה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות "בלומברג". גורם רשמי בממשל האמריקני חשף פרטים חדשים מהפגישה ואמר כי במוסקבה מעריכים שמשימת הוצאת הכוחות האיראנים משטחה של סוריה לא תהיה קלה.

הבית הלבן לא פרסם פרטים רבים על הפגישה, אך לדברי הגורם המעורה בפרטים המלחמה בסוריה ותפקידה של איראן במדינה השסועה תפסו חלק מרכזי בפסגה בין שני המנהיגים החזקים בעולם. שני המנהיגים דנו גם במחלוקת על רמת הגולן, במשבר ההומניטארי בסוריה ובמערכה נגד דאעש.

על פי הדיווח, נושא נוסף שעלה בפגישה הוא ההסכם לבקרת נשק בין שתי המעצמות. גורמים רוסים ניסו לשכנע את הממשל האמריקני לפתוח את ההסכם המגביל את הנשק הגרעיני לטווח בינוני למשא ומתן מחדש. לדברי הגורם, הפגישה הסתיימה ללא הסכמה קונקרטית והצדדים לא אישרו את הרחבת ההסכם.

הארוחה המשותפת. צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן

לדברי הגורם, הנושא הראשון שהעלה טראמפ בפגישה היה ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. טראמפ שסובל רבות מהטענות כי הוא כביכול קשור למעורבות הרוסית בבחירות, אמר לפוטין כי הוא מצפה שההתערבות תיפסק בבחירות אמצע הקדנציה שייערכו בנובמבר הקרוב.

בתום הפגישה עם פוטין, שנמשכה כשעתיים, תדרך טראמפ את ראש הסגל שלו ג'ון קלי, את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, את מזכיר המדינה מייק פומפאו ואת השגריר האמריקני ברוסיה ג'ון האנטסמן. התדרוך ארך כרבע שעה.

בהמשך לפסגת טראמפ-פוטין, ייפגש בשבוע הבא היועץ לביטחון לאומי בולטון בז'נבה עם בכירים רוסים ובהם עמיתו ניקולאי פטרושב. הסכמי בקרת הנשק ונוכחותה של איראן בסוריה צפויים לעמוד בראש הדיונים ביניהם.

מסיבת העיתונאים המשותפת. צילום: אנדראה הנקס, הבית הלבן

במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו טראמפ ופוטין אחרי פגישתם בחודש שעבר אמר פוטין כי טראמפ הקדיש תשומת לב מיוחדת לביטחון ישראל. פוטין הוסיף כי הוא וטראמפ סיכמו להבטיח את גבולה של ישראל עם סוריה בהתאם להסכמי הפסקת האש מ-1974. הנשיא האמריקני הוסיף אחר כך כי רוסיה וארה"ב עובדות יחד כדי להבטיח את ביטחונה של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר