סערה בבירת הנגב

נציג ש"ס מאיים לפרוש ולרוץ ב'דגל התורה'

מספר 2 ברשימת ש"ס בבאר שבע, שמעון טובול, מאיים לנטוש את מפלגתו ולהתמודד לעירייה במסגרת תנועת דגל התורה. הסיבה לדבריו, חוסר בתקציבים לבני התורה בעיר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שמעון טובול (צילום: דף הפייסבוק של טובול)

במפלגת ש"ס בבירת הנגב, באר שבע, מכהנים שלושה נציגים. בראש הרשימה עומד עופר כארדי, תלמידו של הגר"י אברג'ל זצ"ל. מספר 2 שלו הוא שמעון טובול, נציגו של הרב יוסף חיים בצרי ומנכ"ל מוסדות 'בית יוסף'. בשבוע האחרון דווח בכלי תקשורת מקומי, כי טובול מתכנן לפרוש מש"ס ולהתמודד במסגרת דגל התורה.

טובול מכחיש כי אמר את הדברים. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב של פירוד כוחות. פנינו ליו"ר הסיעה אריה דרעי וביקשנו תשובות לשאלות. אחרי שנקבל תשובות ישבו רבני הקהילה ויקבלו החלטה. יש לו זמן עד ה-22 לחודש, אז נערכת ישיבת המועצה בה מצהיר כל חבר מועצה על השתייכותו המפלגתית לצורך מימון בחירות".

טובול יוצא למתקפה נגד הנהגת התנועה ומסביר מדוע שואף לערוק למפלגה אחרת: "בית לא עוזבים, אבל לפעמים צריך לצאת לגלות. בסופו של דבר יש את עולם התורה בעיר. אנחנו חמש שנים לא מקבלים שקל. בכל הארץ קיבלו תקציבים ממשרד הנגב והגליל, ממשרד הפנים מהדתות, אבל מוסדות התורה בבאר שבע לא קיבלו שקל. נכון, הוציאו כאן 2.5 מיליון שקל על אירועי תרבות, אבל זה כסף שבסופו של יום אברך לא נהנה מזה. הכסף נמצא בידיים מסוימות, אנשים של אלי ישי שאריה דרעי השאיר אותם בתפקיד, לא יכול להיות שאדם פלוני ופלוני או אישה כזו או אחרת תקבל החלטות על בני התורה בעיר".

במענה לשאלה אם סגר עם 'דגל התורה' השיב טובול: "אנחנו במבוי סתום, מחכים לתשובות מש"ס ובינתיים בודקים את האופציות עם כולם. אנחנו רוצים דבר אחד – שבש"ס יבינו שיש בני תורה בעיר שיש להם צרכים".

בהנהגת ש"ס המקומית, כמה לא מפתיע, רואים את הדברים אחרת. לדבריהם, בני התורה בעיר קיבלו מעל ומעבר, ומה שנוגע למשרדי הממשלה זה לא קשור למפלגה המקומית. ומה בנוגע לחשש מריצה נפרדת של טובול? "שירוץ לבד, אנחנו רוצים אנשים נאמנים לש"ס ולדרכה, בלי משחקים".

גורם בכיר בש"ס המקומית תקף בשיחה עם 'כיכר השבת' את טובול: "אני לא מאמין שטובול טוען שלא קיבל שקל, זאת לאחר שמוסדות הרב בצרי קיבלו מאות אלפי שקלים בקדנציה האחרונה, החל מגיוס תרומות שעשה יו"ר ש"ס בעיר עופר כרדי לצורך בניית מבנה למוסדותיו של הרב בצרי, ועד לאירועי תרבות שנערכים לציבור במאות אלפי שקלים באופן שוויוני".

עוד הוסיף לתקוף הבכיר: "המוסדות מקבלים תקצוב לכוללים, לחינוך ולפעילויות לבני תורה כמו ישיבות בין הזמנים, בדיוק כמו כל הציבור החרדי בעיר, אם אכן אמר את הדברים הרי שמדובר בכפיות טובה שאין כדוגמתה. על הטענה שלא קיבל כסף ממשרד הנגב והגליל, הוא צריך לפנות לשר דרעי ולא לש"ס המקומית, זאת למרות שבפעילות השר דרעי הם קיבלו הרשאות תקציביות לבנייה של מקווה ובית כנסת".

לדבריו, "על הפעילות הענפה של תנועת שס בבאר שבע אין עוררין, מיליוני שקלים שהושקעו בבניית וטיפוח מוסדות חינוך, בעשרות אירועי תרבות למגזר החרדי. כל רבני העיר תומכים באופן מוחלט ביו"ר ש"ס הרב עופר כרדי, יחד עם הקהילות השונות בעיר".

לסיום אומר הגורם: "אנחנו נשמעים רק לגדולי ישראל ובראשם מועצת חכמי התורה, ולא מושפעים מאיומים בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר