לקראת תמיכה בליאון?

הקרב בדרך להכרעה: ירושלים ממתינה למשה גפני ודרעי

ראוכברגר ופינדרוס פועלים מטעם 'דגל התורה' לקראת ההחלטה בקרב על ראשות ירושלים, בשיחות סגורות מסתמנת המגמה לתמיכה במשה ליאון במטרה לכבוש את הראשות בבחירות הבאות (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הבחירות לראשות עיריית ירושלים צוברות תאוצה ובמפלגות 'דגל התורה' וש"ס מתכנסים לקראת הכרעות. בימים האחרונים עמלים ב'דגל התורה' בירושלים על החישובים האחרונים שיוציאו את ההחלטה לדרך.

את התנהלות הסיעה בירושלים מובילים, במקביל, יו"ר הסיעה אליעזר ראוכברגר וסגן ראש העיר יצחק פינדרוס. בימים האחרונים נערכות פגישות חשאיות בין הצדדים (ועוד יימשכו רבות).

בשיחות סגורות מסביר ראוכברגר, המקורב ליו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, כי הציבור הליטאי יחד עם הציבור של ש"ס, יכולים להכתיר את משה ליאון לראש העיר הבא. בסביבתו, חושפים חשש אמיתי מחוסר יכולתו של יוסי דייטש להיבחר ובכך להפסיד את ראשות העיר עבור הציבור החרדי.

הערכתו של ראוכברגר מבוססת בין היתר על ההסכמות של עיריית ירושלים להוציא לפועל את תכנית הבנייה ברכס לבן ולמעלה מ-20,000 יחידות דיור שאושרו לבנייה לפני מספר ימים. להערכתו, מי שיקבע את זהות התושבים במקום הוא ראש העיר הבא, ובכך למעשה יכריע את פניה ועתידה של ירושלים.

במידה וליאון ייבחר, בטוחים בסיעה הליטאית, כי פרוייקט רכס לבן יופנה לטובת הציבור החרדי וכך פרויקטים נוספים. לעומת זאת, הם מעריכים, אם יוסי דייטש או עופר ברקוביץ ייבחרו, דייטש, מתוקף היותו ראש עיר חרדי, לא יוכל להקצות לחרדים וברקוביץ לא ירצה ויעדיף לחלן את ירושלים.

על פי החישוב הליטאי, אם דגל וש"ס לא יתמכו בדייטש הוא לא יתמודד והחסידים ילכו, כתגובת נגד, עם אלקין ובכך יגרמו למירוץ משולש יחד עם עופר ברקוביץ. לשיטתם, טוב שאגודה תלך עם אלקין ובכך תמנע את התרוממותו בציבור החילוני.

מאחורי הקלעים, ב'דגל התורה' בירושלים, מדברים על מהלך אסטרטגי בבחירתו של ליאון, ככזה שיוביל לבחירתו של איש 'דגל התורה' בירושלים, בקדנציה הבאה, לראשות העיר. בשיחות סגורות מסבירים גורמים בסניף הירושלמי כי החברות של ראוכברגר ופינדרוס עם ליאון יכולה להוביל לבחירתו של אחד מהם לראשות העיר בקדנציה הבאה.

לדברי גורם בסניף, החישוב של ראשי המפלגה הוא המשך מגמת הצמיחה של הציבור הליטאי בירושלים, בעוד הציבור החסידי בורח לערים הסובבות. "סבלנות היא תכונת אופי חשובה בפוליטיקה", מסביר הגורם את הקו האסטרטגי.

במפלגה מעריכים כי כבר בבחירות הקרובות יתפצלו מאגודת ישראל, ויכניסו למועצת העיר שישה מנדטים לדגל התורה. "אנחנו הקבוצה הכי גדולה בירושלים שלא באה לידי ביטוי, ובעיקר הקבוצה עם צמיחת הגידול היחידה בירושלים, לעומת אגודת ישראל שהזוגות הצעירים שלה בורחים מהעיר".

הפרשן שלום ירושלמי פרסם בסוף השבוע בעיתון 'מקור ראשון' כי במהלך השבוע הקרוב צפויה הכרזה דרמטית של השר אריה דרעי או של בכיר אחר בש"ס על תמיכה בליאון. אלקין וגם ליאון מקווים כי בעקבות זאת דייטש אכן יתקפל, והם יתחלקו בקולות שלו. אם זה לא יקרה, שניהם בצרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר