טרגדיה אנושית

ניסה להציל מטביעה, אך טבע למוות בעצמו

גבר בן 30 ניסה להציל צעירה מטביעה וטבע במהלך הניסיון. כוחות ההצלה שהגיעו למקום ניסו להציל את חייו וביצעו בו החייאה ארוכה אך בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הטביעה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

בבית החולים אסותא באשדוד נקבע הערב (ראשון) מותו של צעיר בן 30 שחולץ מחוף המצודה בעיר במצב אנוש. על פי המשטרה, הגבר נכנס למים בחוף לא מוכרז, כדי לסייע לצעירה שנקלעה למצוקה. היא חולצה מהמים ומצבה קל.

צוות שיטור ימי שיצא לכיוון האירוע דיווח על המקרה למצילים בחוף הים ואלו יצאו גם כן עם אופנוע הים כדי לסייע. יחד עם גולש שנקלע אף הוא למקום הצליחו לחלצה. צוותי רפואה שהוזעקו החלו להעניק טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה באחד המחולצים. הוא פונה לבית החולים.

דניאל בוקובוזה חובש שהגיע לזירה ברכב השטח של איחוד הצלה סיפר: "יחד עם חובשים נוספים ביצענו פעולות החייאה על הצעיר שנמשה מהמים ללא דופק ונשימה. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש".

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א, לירון ביטון, הגיע למקום וסיפר: "הגעתי לחוף לא מוכרז וראיתי במרחק של כמה עשרות מטרים ממני גבר כבן 30 שוכב סמוך לקו המים, הוא היה מחוסר הכרה. המציל מהחוף הסמוך ביצע בו פעולות החייאה בסיסיות. סיפרו לי שהגבר איבד את הכרתו במים בזמן שניסה לסייע לצעירה שטבעה".

יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיע למקום הם ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים והוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים, ואולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. "הצעירה הוצאה מהמים בהכרה מלאה ומצבה יציב, היא לא נזקקה לפינוי", סיפר החובש.

מבדיקת המשטרה לנסיבות המקרה עולה, כי בשעת אחה"צ שהה הצעיר יחד עם אדם נוסף במקום ושיחק יחדיו מטקות. בשלב מסוים הבחינו כי צעירה שנכנסה למים, על אף שהחוף אינו מוכרז וללא שירותי הצלה, החלה מסמנת לעברם כי היא במצוקה. השניים ללא שהות נכנסו ל ים על מנת להצילה.

הצעירה ואחד הגברים שנקראו לעזרה, הצליחו לחלץ עצמם אל החוף ואילו הבחור השני החל נסחף. אופנוע ים של מצילי החוף הסמוך שהוזעק למקום על ידי יחידת השיטור הימי שהיו בדרכם למקום, ויחד עם גולש שנכח בקרבת האירוע החלו בפעולות לחילוצו והוא הועבר אל החוף שם החלו בפעולות מצילות חיים וצוות מד"א המשיך בביצוע פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה אל בית החולים.

האירוע התרחש מיד לאחר סוף שבוע קטלני בחופים - 52 בני אדם טבעו למוות מתחילת עונת הרחצה, ורק אתמול נוספו לרשימה הכואבת הזו שני בני אדם נוספים, שטבעו בחופים לא מוכרזים האסורים לרחצה ומסוכנים במיוחד.

במשטרה שבים ומזכירים לציבור: יש להיכנס לים אך ורק בחופי רחצה מוכרזים בהם שירותי הצלה ובהתאם לשעות פעילותם של שירותים אלו. כניסה שלא בחוף מוכרז מהווה סיכון ועלולה לגבות חיי אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר