מכה למשגיחים

היועמ"ש נגד הרב הראשי: 'רפורמת הכשרות בתוך כחודש'

נשיא מועצת הרבנות הגר"י יוסף ביקש מהיועמ"ש אביחי מדנבליט לדרוש מבג"צ ארכה ליישום מתווה 'משגיח מושגח', אך מנדלבליט דחה את הבקשה ודורש את יישום המתווה בחודש הקרוב (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי והיועמ"ש (צילום: יעקב כהן ותומר נויברג - פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה את בקשתו של הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יצחק יוסף, שביקש ממנו לדרוש מבג"צ ארכה ליישום מתווה 'משגיח-מושגח', שלדבריו עלול להביא לפגיעה כלכלית באלפי משגיחי הכשרות.

בתשובת המדינה לבג"צ, ופורסמה ב'כאן', נכתב כי היעומ"ש מנדבליט לא מקבל את בקשת הרב הראשי ודורש ליישם את המתווה בתוך שלושה שבועות.

מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה ציינה בתשובה לבג"צ את בקשתו של הרב יוסף והוסיפה כי מנדלבליט לא קיבל את הבקשה ודורש את יישום המתווה לפי תזכיר החוק שנקבע, בתאריך 8.9.18. דהיינו, בעוד כשלושה שבועות.

תשובת המדינה

כזכור, עולם הרבנות והכשרות הופתע לגלות בשבוע שעבר כי היועמ"ש הודיע כי יבוטל מונופול הכשרות שלה במדיה אם לא תיושם מיידית פסיקת בג"ץ המחייבת ניתוק מוחלט של היחסים הכספיים בין משגיחי הכשרות לבעלי העסקים המושגחים.

בתגובה, שיגר הגר"י יוסף מכתב ליועמ"ש והזהיר מפגיעה קשה במשגיחי הכשרות: "כעולה מהחלטת הממשלה, קיים צורך נחוץ לוודא כי אלפי המשגיחים לא יהיו הקרבן של יישום ההחלטה הנ"ל ובפרט לוודא שהפגיעה במשגיחים לא תפגע באיכות הכשרות שהיא בעיני הרבנות הראשית עקרון העל מעל יתר הערכים".

לדבריו: "למרות החלטת מועצת הרבנות הראשית ולמרות החלטת הממשלה, עדיין קיים חשש לפגיעה אנושה במשגיחי הכשרות ככל שלא יימצא פתרון ראוי ומיטבי... לא יעלה על הדעת שמאמצים אלה והרצון לבחון חלופות נוספות יעמדו לרועץ אצל בית המשפט, שאף הוא חייב להיות שותף לרצון למנוע את הפגיעה באלפי עובדים".

פניית הרב הראשי

בסיום מכתבו, כאמור, ביקש הרב הראשי שמנדלביט ידרוש מבג"צ ארכה: "אני פונה אליך ומבקש כי תהיה שותף למאמצים אלה ותפעל לבקשת ארכה משמעותית מבית המשפט העליון באופן כזה שיתאפשר גיבוש פתרון שיאיין את הפגיעה כאמור, יש להעמיד את בית המשפט ולפרוש פניו את היריעה הרחבה והמשמעות של היעדר מתן ארכה למיצוי האפשרות לצמצום הפגיעה"".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר