עסקה עם קצף

הישראלי מאחורי ה'אקזיט': נשבר לי מחרדים

מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום עשה ביממה האחרונה 'אקזיט' של מיליארדים, כשמכר את החברה שבבעלותו. בטקס החתימה הוא התגאה באביו, חובש הכיפה השחורה, אבל הנה מה שאמר לפני זמן לא רב על החרדים • מקומם (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דניאל בירנבאום, אתמול (צילום: Flash90)

איש העסקים הישראלי דניאל בירנבאום, מככב בכותרות כל כלי התקשורת בארץ, מאז אתמול כשחתם בטקס רשמי על 'אקזיט' מוצלח: מכירת חברת סודהדטרים שבבעלותו לקבוצת פפסיקו העולמית, תמורת 3.2 מיליארד דולר.

• 'אקזיט' ישראלי: פפסיקו רוכשת את סודהסטרים ב-3.2 מיליארד דולר

מעניין לבדוק מה חושב היזם הישראלי המצליחן, שהעביר תקופה קצרה מילדותו לצד ילדים חרדים במרכז קליטה בכפר חב"ד, על האוכלוסייה החרדית והתנהלותה כיום בישראל. מתברר, כי בירנבאום היה ממובילי תמיכת החברות העסקיות במחאת הפונדקאות של הקבוצה המנוגדת לחיי משפחה המקובלים על פי התורה והאנושות הנורמטיבית.

בבואו לנמק את פעילותו הנמרצת בענין זה, הסביר לפני מספר שבועות מנכ"ל סודהסטרים, בראיון ל'כלכליסט': "היתה פה חקיקה מפלה, שגדשה את הסאה, אחרי רצף של חקיקות ואירועים שנמאסו עלינו - כפי שהם נמאסו על כל הציבור: חוק הגיוס, האירועים באל על, חוק המרכולים, ההדתה בצה"ל, מתווה הכותל והמונופול של החרדים על הכשרות, הנישואין, הגירושים והקבורה. יש פה אפקט מצטבר של תחושת מיאוס ומחנק".

כשנאמר לבירנבאום, על ידי העיתונאית דיאנה בחור ניר, כי רוב מנכ"לי החברות מעדיפים לשבת על הגדר ולא לנקוט עמדה כדי לא להסתבך עם הציבור החרדי, הגיב המנכ"ל: "נוח לשבת על הגדר. זה הכי בטוח. אבל אנחנו בסודהסטרים אף פעם לא היינו טובים בזה, ותראי את התוצאות העסקיות שלנו. זה עשה לנו שירות מצוין".

בירנבאום מציג את אביו לנשיא 'פפסיקו' לגוארטה (צילום: מוטי קמחי, ynet)

יש אינטרס עסקי בלקפוץ על העגלה אחרי שכמה בתי עסק כבר עשו זה? נשאל בירנבאום, והשיב: "כל אחד ושיקוליו. יש מנכ"לים מופנמים יותר, יש מי שלא מערבבים דעות אישיות עם ייצוג של חברה ויש כאלה שהדירקטוריון שלהם לא יאהב את זה. אני לא כזה".

"יש עסקים שרגישים יותר לחרם של ציבור מסוים. למשל אל על שפוחדת מהחרדים פחד מוות. אני לא יכול להיכנס להם לשיקולי הרווח וההפסד. לנו יש את השיקולים שלנו. אנחנו שמים את האינטגריטי לפני דו"ח הרווח וההפסד. אני לא חושב שמנהל יכול לבחור מתי להיות מוסרי. אם אתה מוסרי - אתה מוסרי"...

אתה באמת לא מבין את מי שמשקשק מהציבור החרדי ורואה בו כוח צרכני גדול? הקשה העיתונאית, אך מנכ"ל סודהסטרים לא נסוג: "אני לא יכול להזדהות עם זה כי אני לא הייתי יכול לשחק את המשחק הזה. לא הייתי מוכר את הערך שלי בשביל להרוויח עוד פרוטה. אולי בגלל זה אני לא מנהל את החברה שלהם".

מחזה יוצא דופן בהפגנה נגד גיוס חרדים (צילום ארכיון: 'אנשי הדממה' / 'מחאות החרדים הקיצונים')

"קשה לי להבין איך אפשר להיכנע בפני האוכלוסיה החרדית שהיא אחוז קטן ממדינת ישראל ולתת לה לכפות את הדרך שלה. אין לה שותפות גורל איתנו. מילא זה שהם לא שולחים את הילדים שלהם לצבא, אבל אי אפשר ללכת לשירות לאומי?".

"הם תופסים את כולנו, ואנחנו מתקפלים. מה שקורה כאן זה שהקהילה העסקית אומרת די. נשבר לנו. נגמר", סיים בירנבאום, שבמעמד החתימה אתמול על עסקת הענק, הציג בגאווה בפני רמון לגוארטה, נשיא פפסיקו והמנכ"ל הנכנס של הקונצרן האמריקני, את אביו חובש הכיפה השחורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר