הבחירות בבירה

הדיון של רבני 'דגל': להתפלג או לדרוש שוויון?

חברי ועדת הרבנים של דגל התורה, חברי הכנסת של המפלגה ונציגיה בעיריית ירושלים מתכנסים לדיון בבחירות המקומיות. ממחר: סקר עומק של 'דגל' בירושלים בנוגע למועמדה לראשות העיר. התוצאות - תוך כעשרה ימים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת של דגל התורה (צילום: שוקי לרר)

פגישה דרמטית במיוחד מתקיימת הערב (שלישי) בירושלים, ובה משתתפים חברי ועדת הרבנים של "דגל התורה" הגאונים רבי נתן זוכובסקי ורבי יוסף אפרתי, וכן רבני דגל התורה בירושלים הגאונים רבי דוד כהן ורבי ברוך סולוביציק, לצד חברי הכנסת של התנועה ולצד חברי מועצת העיר ירושלים מטעם דגל התורה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הסוגיה המרכזית שצפויה להיות על שולחן הדיונים הינה שאלת הריצה בנפרד מסיעת אגודת ישראל בעיר הבירה.

בדגל התורה נוטים רוב הרבנים והעסקנים לרוץ בירושלים באופן נפרד מהסיעה החסידית על מנת להוכיח את כוחם לאור הטענה לשויון במפלגת האם יהדות התורה המקומית.

לעומת זאת, בקרב הרבנים והעסקנים יש גם מי שסבור כי יש להמשיך את המסורת ולרוץ יחד תוך דרישה לאיזון בהרכב הרשימה.

יצויין, כי בעבר היתה מתכנסת באופן תדיר וועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים שמנתה את הרבנים הגר״ד כהן, הגר״י אפרתי והגר״ב סולוביציק, אולם הרב אפרתי פרש לאחר שטען בפני מקורביו שלא מתחשבים בדעתו.

הערב צפוי הרב אפרתי ליטול חלק בישיבה זאת בכובעו האחר כחבר וועדת הרבנים של המפלגה ובהרכב השלם מקווים בדגל התורה שתצא אל הפועל ההחלטה הנכונה על פי דעת הרוב.

בסיעה הליטאית הירושלמית מתכוונים לצאת מחר (רביעי) לסקר עומק מקיף שיבדוק את סיכויי כל המועמדים השונים לראשות העיר, כשהתוצאות צפויות להתקבל תוך כ-10 ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר