הקרב בירושלים

צפו: מה הפחיד את האסטרטגים של יוסי דייטש?

ירושלים? "מסרבים להתייחס" • אבוטבול? "גרוע" • סקרים? "רק 3 מכונים אמינים" • יועציו האסטרטגיים של יוסי דייטש סירבו להתייחס בפאנל חרדי למועמדותו, כך זה נראה (ברנז'ה)

(באדיבות מערכת 'בחזית במייל' - office@bahazit.com)

בעוד הרשתות החברתיות סערו וגעשו אמש (שלישי) סביב הריצה הנפרדת של סיעות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' בבחירות בירושלים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", במתחם אמפרסנד שבבני ברק עסקו בנושאים מוניציפליים שונים לחלוטין.

בפאנל ראשון מסוגו, אותו יזם איש התקשורת מוטי רובינשטיין מ'פאשקעוויל', בהשתתפות בכירי האסטרטגים הפוליטיים, עסקו שורה של אנשי תקשורת, פרסום, יח"צ וקמפיינרים חרדים בנושאים שעל סדר היום.

אלא שאמירות שנאמרו שוב ושוב במהלך הדיון על ידי האסטרטגים רונן צור, רוני רימון ואיתן זליגר הוכיחו את החשש הכבד שליווה אותם מאופן הסיקור התקשורתי של העיתונאים החרדים.

שניים מהאטסטרטגים, רימון וזליגר, בלטו בעקשנותם שלא להתייחס כלל לריצתו של המועמד החרדי יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים, איתו הם עובדים, זאת למרות שאך טבעי היה כי מועמדות זו תעסיק את הקהל החרדי בפאנל

במהלך הפאנל, שארך כשעה, והנחה אותו חיים קליגר, תועדו השלושה מביעים את חששם בלפחות 15 אמירות שונות ומגוונות. החל מ"אני לא מגיב לכל מה שקשור לבחירות בירושלים", עבור דרך "הכל מצוטט פה" ו"יוצאים מפה כותרות" - ועד לזעם על עיתון מקומי ש"סירב להכניס 'דאבל' פרסום למועמדת לראשות בית שמש".

נושא המפגש היה "פוליטיקה, חרדים ותקשורת", ובתחילתו נשאלו היועצים השונים עד כמה הם מוכנים ללכת רחוק ולבנות קמפיין לאדם שהשקפתו ודרכו אינן תואמות את השקפת עולמו של הקמפיינר?

"שואלים אותי אם אני מייצג אנשים שלא בדעה שלי? הגעתי למסקנה עם עצמי שאני עובד עם האיש ולא עם האישיו. עם האיש ולא עם הנושא, עם האיש ולא עם השקפת עולמו", כך אמר רוני רימון.

הקמפיינר איתן זליגר סיפר על מקרה בו סירב לטפל, "קיבלתי קריאה לקמפיין למען הישארות העובדים הזרים בישראל ולא הסכמתי. דעתי היא שהם לא צריכים להישאר פה ולכן לא הסכמתי", בנוסף מספר זליגר כי במערכת הבחירות הנוכחית פנו אליו שני מועמדים ממקום מגוריו, מזכרת בתיה, וביקשו שיבנה להם קמפיין אך הוא סירב, זאת מחמת שהוא מכיר את שני המועמדים.

יועץ התקשורץ רונן צור סיפר כי עבד עם גורמים במרצ, העבודה, הליכוד, ש"ס ועוד מפלגות, "אנחנו אנשי מקצוע, כאנשי מקצוע אנו צריכים לנתק את העניין האישי, אבל לי יהיה קשה לייצג מפלגה שאני מתנגד לה מכל וכל".

חיים קליגר: ראש עיר שגרים בה גם חרדים וגם כאלה שאינם, הוא צריך לתת מענה לכולם, איך מסתדרים במצב כזה כאשר כל החלטה שתתקבל תהיה לא טובה לצד מסוים?

איתן זליגר: "להיות ראש עיר חרדי של חילונים זה אכן אתגר לא פשוט וזה יהיה האתגר של יוסי דייטש, ראש העיר הבא של ירושלים. זה אתגר קשה".

רונן צור: "בירושלים זה אכן המבחן שיבחרו ראש עיר לפי כישוריו באמת ולא לפי הדעות הפוליטיות שלו מה צריך לעשות עם השטחים. ירושלים זו דוגמא טובה כי שם היה ראש עיר חרדי שנבחר בזכות החילונים והיה גם ראש עיר חילוני שנבחר בזכות החרדים, לכן בקמפיינים פולייטים צריך לפעול עם האתגר הזה, ותדעו שגם אצל הרבנים יש קשב לרחשי הלב של הציבור".

חיים קליגר: בעצם, ממה יוסי דייטש צריך להיזהר כעת? אלו דברים אסור לו להגיד, ומה הוא חייב להגיד?

רונו צור עונה ומספר על הסקר שהעניק אחוזי תמיכה גבוהים לדייטש, "יש שלושה מכוני סקרים אמינים בישראל וזה אחד מהם, תוצאות הסקר הפתיעו הרבה אנשים ולדעתי חשוב להתמקד בקמפיין פוזטיבי שמפחית חרדות בקרב הקהל בקשר לציביון העיר. אם דייטש ייתפס כמי שלוקח את העיר להקצנה הוא ייפול".

לגבי השאלה מי הם שני מכוני הסקרים האמינים האחרים, רונן צור לא הגיב.

חיים קליגר: מצד שני, הציבור החרדי רוצה לשמוע מיוסי דייטש דברים ברורים...

רונן צור: "דייטש לא יכול לומר שהעסקים יהיו פתוחים בשבת אבל מצד שני הוא גם לא יכול לומר שהעיר תהיה מסוגרת בשבתות, זה קמפיין קריצות. הוא צריך להיות מעורפל ושאנשים יבינו לפי מה שהם רוצים". בסוף הקמפיין, אומר צור, צריך 'לפתוח את הקלפים' ולומר לציבור הלא דתי, "למרות שאני לא חושב כמותכם, האינטרסים שלכם לא ייפגעו".

בנוגע לשאלה מה יוסי דייטש צריך לעשות ומה לא, העדיפו שני יועציו רוני רימון ואיתן זליגר שלא לענות, במקום זאת עבר זליגר לדבר על הקמפיין שניהל במערכת הבחירות האחרונה בבית שמש, שם כזכור התמודד משה אבוטבול מול אלי כהן במערכת בחירות סוערת, בסופו של דבר כידוע זכה אבוטבול במירב הקולות.

איתן זליגר: "בית שמש בערה אחרי הכתבה שהייתה על הילדה שחטפה יריקות, אני חושב שיאיר לפיד הגיש אז את אולפן שישי. התחילה בהלה בעיר ואותה משפחה של הילדה שעליה ירקו, נאלצה לעזוב את בית שמש בסופו של דבר, ניסו להריץ מספר אנשים בתוך המחנה הדתי לאומי וכשאתה במאבק אתה נאלץ להשתמש בכלים מסויימים, ככה זה, קמפיינים הם לא בתי מרקחת, אבל כנראה שהיום הייתי עושה קמפיין מכיל יותר".

חיים קליגר: מי כפה על מי קמפיין מלוכלך כזה, אתה על אלי כהן או אלי כהן עליך?

זליגר השיב חד משמעית: "הציבור החרדי כפה על אלי כהן את הקמפיין". זליגר הוסיף ואמר כי "משה אבוטבול הוא ראש עיר גרוע לבית שמש, הייתה מלחמה שהגיעה לרמה שכל מדינת ישראל דיברה על הקמפיין של בית שמש".

רוני רימון, שמטפל גם בעליזה בלוך המתמודדת לראשות עיריית בית שמש, סיפר על סקר שנותן לעליזה בלוך 46% תמיכה לעומת 45% שמקבל ראש העיר הנוכחי משה אבוטבול, "אנשים אומרים לך שבית שמש היא עיר חרדית, וזה נכון אבל רק בחמישים אחוז, ראינו אי שביעות רצון מראש העיר המכהן, כולל חלקים נאים מהאוכלוסיה החרדית שמאוכזבים, ואנחנו נוכיח דבר פשוט: עליזה בלוך מנהלת ממש טובה שתנהל את בית שמש בצורה מצויינת".

כאן מתעורר ויכוח על אמינות הסקרים והסוקרים מה שמביא את איתן זליגר לתת עצה לכל העיתונאים ואנשי היח"צ, בכל סקר, תמיד תפנה לחברה ותבקש את ה-pdf. זליגר הוסיף עוד שתי נקודות: האחת היא הנפצות הוואטסאפ הרבות שקיימות בקבוצות שעל פי רוב מי שנמצא בהן הם מהציבור החרדי, ונוסף לכך הוא הטיח ביקורת בעיתונאים ובכלי התקשורת החרדים, "לא יכול להיות שלא יראיינו את עליזה בלוך, אני לא מדבר על החוק ועל מה הוא מחייב אלא על יושרה, תפקידכם הוא לא לתת לדברים כאלו לקרות".

הפאנל עובר לדבר על שיטות אגרסיביות בקמפיין. רוני רימון אמר כי "מבחינתי, אם אתן להשקפת עולמי להשפיע על הקמפיין אני אעשה נזק ללקוח שלי, לפעמים צריך להיות ביקורתי ולפעמים לא, לפעמים נגטיב ולפעמים לא, לא כל האמצעים החוקיים כשרים ולא בהכל הייתי נוקט". רונן צור אמר כי "כל האמצעים החוקיים כשרים אבל לא הכל חכם".

זליגר מצדו אמר כי "ברמה הפרקטית נגטיב עוזר, אבל כיום הנגטיב לא עוזר כי אתה יכול לחשוף את הנגטיב, והדבר הכי טוב נגד נגטיב הוא התקרבנות, כמו שביבי מרוויח מכל השיח הנגטיבי נגדו בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר