הפרקליטות הכריעה

כתב אישום נגד עזרא גרשי על שוחד בחירות

פרקליטות המדינה הודיעה כי החליטה להגיש כתב אישום נגד ראש מועצת עמנואל עזרא גרשי בחשד לשוחד בחירות בכך שנתן הטבות פוליטיות ואישיות לראשי קהילת חב"ד (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עזרא גרשי (צילום ארכיון: יעקב כהן)

הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד ראש מועצת עמנואל, עזרא גרשי, (ש"ס) החשוד בשוחד בחירות. גרשי חשוד כי נתן הטבות פוליטיות ואישיות לראשי קהילת חב"ד בישוב ובראשם לרב הקהילה, הרב חיים קריז'נר, בתמורה לתמיכה בו.

החשד הוא, כי במסגרת הבחירות המקומיות האחרונות, שהתקיימו לפני ארבע שנים, הבטיח גרשי לרב קיז'נר ולחברי סיעתו כי אם ייבחר לראשות המועצה יעניק להם טובות הנאה פסולות, כולל כאלו המוגדרות "חומריות, אישיות", והכל כדי שהם ישפיעו על חברי הקהילה להצביע לגרשי שהתמודד לראשות העיר - ואכן נבחר.

בשל כך, מסקנת הפרקליטות לאחר החקירה שנוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל, היא שגרשי פגע בטוהר הבחירות והשפיע עליהן באופן פסול.

גרשי היה נחשב לנציג דומיננטי השולט ביד רמה בכל הנעשה בעמנואל. דרכו של גרשי להמשך שליטה ביישוב יכולה הייתה להיות סלולה, אלמלא כתב האישום שיוגש נגדו היום.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביישוב הוקמה ועדת רבנים המורכבת מרבני כלל הקהילות לקראת בחירות 2018. הועדה צפויה להחליט על מועמד מוסכם על כלל המפלגות שירוץ לראשות המועצה. חלוקת המנדטים בין המפלגות לא מצביעה על פער גדול בין המפלגות החרדיות, כך שלאחר עשור של כהונת איש ש"ס עזרא גרשי בראשות, יש כוונה להעמיד נציג של 'יהדות התורה' במקומו.

לש"ס יש שלושה נציגים במועצה, החסידי והכלל חסידי (יהדות התורה) עם שני נציגים והקהילות הספרדיות "טללי אורות" ו"תורת עמנואל" כל אחת עם נציג אחד במועצה.

עו"ד שרון נהרי ממשרד נהרי ושות' המייצג את עזרא גרשי מסר בתגובה: "צר לנו שפרקליטות המדינה החליטה להגיש כתב אישום נגד אדם שהקדיש את כל חייו לעשייה ציבורית ועזרה למען אחרים. עזרא גרשי הוא ראש מועצה אהוב ואהוד שעשה רבות למען תושבי מועצה אזורית עמנואל. מדובר באיש בעל ערכים שכתב האישום אינו מתיישב איתם ואני בטוח שלאחר שנביא את טענותינו בבית המשפט הוא יזוכה מכל חשד:.

תגובת עורך דין אייל בסרגליק המייצג את האדם הבכיר בעמנואל מסר בתגובה: "בעניינו של מרשנו מלכתחילה לא הייתה כל הצדקה לטיוטת כתב האישום או לשימוע כשלעצמו. כפי שהוכחנו בשימוע - מרשנו אינו גורם פוליטי בעיר; לא דבק בו כל רבב במעשיו; למעט בתחילת הדרך לא הוא ניהל את המו"מ מול מר גרשי אלא הסיעה והוא לא סיכם דבר עם מר גרשי אלא הסיעה. כמובן שמרשנו למען אחדות הישוב לא סירב לכך שיבחר מועמד שיוסכם על ידי הסיעה. עובדה ברורה היא שלא בזכות תמיכת הסיעה או מרשנו מר גרשי התמנה. מרשנו נתבקש להיות בורר ראשון להסכמות הצדדים ואכן הסכים לכך אך גם בוררות זאת לא התקיימה. אנו מצרים על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום, הגם שהוא מצומצם יותר בעקבות השימוע, אין כל ספק שאין כל הצדקה להעמיד לדין את מרשי שכן הפרקליטות לא יכולה להוכיח את יסודות העבירה, שכן הראיות מראות הפוך בדיוק. מרשנו ערוך למלחמה הנדרשת ולמרות הצורך להוכיח את חפותו בבית משפט תוך ניהול הליך, אנו משוכנעים כי אם ידרש הדבר- נוכיח את חפותו המלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר