קידוש השם

הפרש הישראלי לא ישתתף בתחרות בינ"ל - בגלל יום כיפור

דן קרמר, ספורטאי מצפון הארץ, המתמחה ברכיבה על סוסים, ביטל את השתתפותו בתחרות פרשים בינלאומית שתתקיים בצפון קרוליינה שבארה"ב - בגלל קדושת יום כיפור (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

דן קרמר, פרש ישראלי, ביטל את השתתפותו בתחרות בינלאומית שתתקיים ביום כיפור, ובכך גרם לקידוש השם, כך על פי דיווח בג'רוזלם פוסט.

קרמר, שגדל במושב היוגב שבצפון הארץ, ירד לגור בבלגיה לאחר שהתמקצע ברכיבה על סוסים. הוא מן הספורטאים המובילים בנבחרת הישראלית, שצפויה להשתתף בתחרות בצפון קרוליינה שבארה"ב, תחרות שקודמת למשחקים האולימפיים הבינלאומיים, בטוקיו ב-2020.

במכתב ששלח הספורטאי הישראלי לפדרציית הפרשים הבינלאומית, הוא הסביר שהחליט שלא להצטרף לחבריו לנבחרת ישראל, "מכיון שתחרות זו מתקיימת ביום הכיפורים, וברצוני לכבד את היום הזה ואת יהדות התפוצות", נימק.

שאר חברי הנבחרת הישראלית חלוקים בדעתם אודות החלטתו של קרמר, שחסרונו עשוי למנוע מן הנבחרת ניצחון אולימפי.

מי שהתקשר אל השחקן כדי לחזק אותו, הוא לא אחר מאשר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו.

הרב דוד לאו (צילום: תומר נאוברג / פלאש 90)

"הרב ביקש לחזק אותי לפני כניסת השבת, על החלטתי שלא להתחרות באליפות העולם ביום כיפור", חשף השחקן בפוסט נרגש בפייסבוק. לדבריו, "זו הייתה שיחה מאוד מרגשת ומעצימה, שנסכה בי בטחון רב על כך שבאמת עשיתי את ההחלטה הנכונה, למרות הפסד הניקוד הספורטיבי החשוב, והנזק הכלכלי הכרוך בהחלטתי".

"הרב לאו הבטיח כי ינסה לסייע לחבריי לנבחרת, על ידי פנייה לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, שתנסה אף היא לסייע להתאחדות לשנות את מועד יום התחרות הראשון, שנופל על היום הקדוש, ואני כולי תקווה שאולי הפעם זה יצליח", הוסיף קרמר.

"אני מודה מקרב ליבי לרב, וגם למאות הישראלים והישראליות ששלחו לי ולבני משפחתתי הודעות תמיכה רבות, וביקשו לסייע - ולו במילה טובה או שתיים".

"אחרי חודשים רבים בהם הנושא טורד את מנוחתי וכמה ימים של סערת נפש אמיתית, אני מרגיש כעת הרבה יותר שלם עם ההחלטה שלי, שאולי פגעה בי מעט באופן הספורטיבי והכלכלי, אך חיזקה אותי בהרבה מובנים אחרים וגם נגעה בליבם של כל כך הרבה ישראלים ויהודים בארץ ובעולם", כתב קרמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר