12 עצורים

העולים ניסו להונות במאות אלפי יורו ונעצרו

12 בני אדם, רובם עולים חדשים מצרפת, נעצרו בנתניה לאחר שעל פי החשד ניסו להונות חברת פרסום גרמנית באמצעות התחזות למנכ"ל ולגנוב ממנה כך מאות אלפי יורו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הונאה נוספת נחשפה ביממה האחרונה: היחידה הארצית לאכיפה כלכלית (יאל"כ) במשטרה עצרה הלילה (רביעי) 12 חשודים, רובם עולים חדשים מצרפת, בהונאה בהיקף של מאות אלפי אירו.

לפי החשד, המעורבים בהונאה התמחו בהונאה מתוחכמת. החשודים התחזו לבעלי תפקידים בכירים בחברה, ביקשו באמצעות מייל מזויף לבצע העברת כספים לחשבון פיקטיבי - ואז נעלמו עם הכסף.

לאנשי המודיעין ביחידה הכלכלית הגיע דיווח שמקורו לא פורסם, לפיו מדירה בישראל נעשית פנייה לחברת פרסום גרמנית גדולה. לפי החשד, חברי הכנופיה הצליחו לאתר את כתובת המייל של מנכ"ל החברה הגרמנית - ואז יצרו קשר עם אגף החשבות של החברה.

לאחר שרכשו את אמון נציגי החברה בגרמניה, שלחו לפי החשד המעורבים מייל מטעם "המנכ"ל" ובו דרישה להעביר 625 אלף אירו לטובת השקעות במניות של חברה אחרת.

באגף החשבות של החברה הגרמנית לא חשדו בתחילה בדבר ובעקבות כך ביצעו אישורים אחרונים להעברת הכסף. אלא שאז הגיע המידע ליחידה הכלכלית בראשותו של תת-ניצב אלי אסייג, בצורה שלא פורסמה לעת עתה, ואלה איתרו באמצעות אנשי הסייבר ביחידת להב 433 את מיקום הדירה בנתניה.

הבלשים פשטו על הדירה ועצרו כאמור 12 חשודים ששהו בה. בדירה נמצאו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שבאמצעותם בוצעה ההונאה. ביחידה הכלכלית מעריכים כי חמישה מהעצורים ביצעו בעבר הונאות בשיטה דומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר