ה'מועצת' תאשר?

דיווח: נמצא פתרון למשבר חוק הגיוס החדש

המשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס שמאיים על שלמות הקואליציה מתקרב לפתרון. לפי הפשרה, יעדי הגיוס ייקבעו למרות התנגדותו של סגן השר ליצמן • כל הפרטים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וחברי כנסת חרדים,בחודש שעבר (צילום: באדיבות המצלם)

אחרי חודשים של וויכוחים ומשא מתן, מסתמנת פשרה לנוסח חוק הגיוס החדש, שככל הנראה תזכה לאישור 'אגודת ישראל', כך נחשף הבוקר (חמישי) בעיתון 'ישראל היום'.

על פי הדיווח של העיתונאי מטי טוכפלד, נוסח החוק ישונה מעט, כך שבמקום לקבוע כי אם לא יעמדו החרדים ביעדי הגיוס יפקע תוקפו של החוק אחרי שש שנים, ייכתב כי הממשלה תהיה רשאית לקבוע בחוק יעדי גיוס מתאימים.

בדיווח מודגש כי: "הנוסח טרם נקבע סופית, אולם העיקרון שלפיו החוק לא יפקע מאליו יובא בקרוב לפתחם של חברי מועצת גדולי התורה לקראת הכרעה".

בקואליציה מעריכים כי הרבנים יאשרו את המתווה, שכבר קיבל הסכמה עקרונית של מערכת הביטחון. עדיין לא ברור כיצד יגיב שר הביטחון ליברמן להצעה, אולם בכירים בקואליציה מעריכים כי בסופו של דבר תושג הסכמה בעניין.

"על פי הפשרה המסתמנת", דיווח טוכפלד, "יוותרו רבני מועצת גדולי התורה על העניין הראשון ויקבלו מענה באופן חלקי לעניין השני, בכך ששאלת ביטול החוק אחרי שש שנים במקרה של אי עמידה ביעדים לא יורדת לגמרי מהשולחן, אם כי בנוסח החדש יהיה מקום לשיקול דעתה של הממשלה".

הערכה כי הפשרה הוסכמה לאחר שמועצת גדולי התורה הדיחה את מזכיר המועצה הרב מרדכי שטרן, הנחשב לבעל דעות קיצוניות, ומינתה את הרב יעקב ולצר, שכבר שימש בעבר מזכיר המועצה ונחשב מתון יותר, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

תגובת דובר מפלגת ישראל ביתנו: "יש הסכמה רחבה סביב החוק שהובא על ידי משרד הביטחון. ישראל ביתנו מחויבת לנוסח המקורי של החוק. לא קיבלנו שום פניות בנידון ואין שום שינוי בעמדת המפלגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר